Page 24 - Demo
P. 24

      Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 19
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
    Reflecție
ABILITĂȚI: autopercepția corectă, recunoașterea punctelor tari
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre oferirea de complimente.
   Ce înseamnă să „înseninezi” ziua cuiva?
Ce părere ai despre a face complimente cuiva?
Ce compliment ai putea face azi unui coleg/unei colege de clasă?
Lecția 1 19
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 20 Aplicare Restul zilei gândește-te la cum să “înseninezi” ziua cuiva
și răspunde la întrebările de mai jos.
Pe lângă a face complimente cuiva, ce alte modalități există de a arăta onestitate și bunătate?
Ce crezi că ai putea face pentru cineva din familia ta pentru a-i „însenina” ziua?
Desenează o situație în care arăți bunătate cuiva pentru a-i însenina ziua.
20 Capitolul 2
Ce? Și ce dacă? Și acum?
Ce înseamnă să „înseninezi” ziua cuiva?
Ce părere ai despre a face complimente cuiva?
Ce compliment ai putea face azi unui coleg/unei colege de clasă?
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
   A ETAPA DE APLICARE 3 MINUTE
Îndemnați copiii să se gândească cum s-a simțit atât cel care a făcut complimente, cât și cel care le-a primit în povestea „O zi senină pentru toată lumea”. Cereți-le copiilor să facă una - două fapte de caritate până la finalul zilei. Spuneți-le că săptămâna aceasta îi veți întreba care au fost faptele de caritate făcute și cum cred ei că s-au simțit cei cărora le-au fost adresate.
Invitați copiii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați cum participă copiii la activitate și apreciați eforturile lor de a fi sinceri. Observați cum sunt făcute complimentele și cum sunt primite.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile copiilor din Jurnalul elevului, pentru a determina cât de bine au înțeles cum faptele de caritate îl influențează atât pe cel care le face cât și pe cel căruia îi sunt adresate. Observați exemplele faptelor de caritate incluse în răspunsurile lor.
                                        DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
      Deseneazã! CONSOLIDARE
ETAPADEEXERSARE. Încurajațicopiiisăaleagăunpersonajdinpovestea„O zi senină pentru toată lumea” și să deseneze o imagine care să reprezinte personajul ales, oferind un compliment celeilalte persoane. Cereți-le copiilor să discute cu partenerul/partenera desenelor lor.
Creeazã o poveste!
ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să lucreze împreună, pentru a crea propria lor poveste despre o persoană care oferă un compliment altei persoane. Cereți unui voluntar să împărtășească povestea cu restul clasei.
Noteazã! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să își noteze de fiecare dată când
au încercat să facă complimente sau alte acte de caritate în timpul zilei, cum ar fi ajutorul dat unui coleg/unei colege să-și ia haina pe el/ea. La începutul orei următoare, îndemnați-i pe copii să arate unui partener / unei partenere notițele lor și împreună
să se gândească la alte complimente sau fapte de caritate pe care le pot face în ziua respectivă.
Colaboreazã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să deseneze o imagine a doi oameni care fac o acțiune împreună, ca parte a unui grup mai mare. Cereți-le să lucreze împreună cu un partener/o parteneră și să scrie complimente pe care oamenii din desen le oferă unul altuia, cum ar fi: „A fost foarte drăguț din partea ta să o lași pe Ming să joace handbal în locul tău în pauză.”
 24 Capitolul 2
























































   22   23   24   25   26