Page 17 - Demo
P. 17

    O COMUNITATE DE ÎNVĂȚARE POZITIVĂ
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
1.
     4 Sănepregătimpentru munca în echipă!
Având cunoștințe despre cele trei roluri de grup – membru al grupului, colector și reporter – copiii vor avea oportunități de a explora ce înseamnă să lucreze împreună în grupuri și să dezvolte abilități de formare a relațiilor.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că astăzi vor continua să învețe
cum să fie buni colegi, cum să lucreze împreună și
în grupuri și care sunt responsabilitățile membrilor
grupului. Spuneți-le că veți citi o poveste numită „Să
facem cu rândul!” în care este vorba despre copii care
lucrează împreună și ursulețul Q este reintrodus.
Cereți-le să asculte și să vadă dacă își pot da seama
de ce copiii din poveste au dificultăți în a lucra
împreună. Citiți povestea de pe Proiectabilul de
descoperire 1.4.1. Cereți-le copiilor să se întoarcă spre o persoană și să-i răspundă la următoarele întrebări:
ÎNTREBAȚI: De ce credeți că acei copii din poveste se simt bine lucrând împreună la început? Care este motivul pentru care lucrul în echipă pare distractiv? Când credeți că nu mai este distractiv să lucrăm în echipă?
Subliniați faptul că lucrul în echipă nu mai este distractiv atunci când oamenii nu-și așteaptă rândul. Ghidați copiii în a recunoaște că, atunci când toată lumea lucrează împreună, este mai distractiv. Cereți-le copiilor să bată din palme, dacă vor să afle mai multe despre lucrul în echipă.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Încurajați copiii să se gândească ce fac ceilalți copiii în timp ce își așteaptă rândul să
deseneze povestea „Să facem cu rândul!”
ÎNTREBAȚI: Atunci când lucrează într-un grup, toți copiii fac același lucru? Ar fi mai ușor de lucrat într-un grup dacă fiecare membru ar avea un rol special?
Spuneți-le copiilor că în această lecție, vor învăța abilități care îi vor ajuta să se bucure de lucrul în echipă. Astăzi vor învăța, de asemenea, despre responsabilitățile speciale pe care oamenii dintr-un grup le au: membru al grupului, colector și reporter.
Introduceți responsabilitățile și rolurile grupului
Expuneți Proiectabilul de conectare 1.4.2. Explicați că toți cei din grup sunt membri ai grupului. Membrii grupului au două sarcini
speciale: să asculte și să împărtășească.
  Legătura cu lecția anterioară
 ACTIVITEA 1
     1.4.1
    Să facem cu rândul
Doamna Washington a scos o foaie mare de hârtie. I-a dat lui Andy un creion și i-a spus:
- Te rog, începe să desenezi un animal și atunci când scutur clopoțelul, dă-i creionul lui Mariko pentru a continua desenul.
Andy a început să deseneze un corp rotund. Când a sunat clopoțelul,
Mariko a întins mâna să ia creionul, dar Andy i-a împins brațul.
- Nu am terminat încă, a spus el.
- Este rândul meu, a spus Mariko luându-i creionul din mână.
Mariko a continuat desenul adăugând picioare animalului, dar
clopoțelul a sunat din nou.
- Timpul meu a fost prea scurt, a spus Mariko continuând să
deseneze.
Doamna Washington s-a îndreptat spre ea și a zis:
- Se pare că e nevoie să vă calmați cu toții.
I-a dat lui Andy ursulețul.
- Aș vrea ca toată lumea să-l țină pe rând pe ursulețul Q și să numere până la cinci. Când elevii s-au calmat, doamna Washington le-a reamintit că pentru a desena un animal împreună trebuie să deseneze cu rândul, la fel cum l-au ținut cu rândul pe ursulețul Q. Doamna Washington a dat grupului o nouă foaie de hârtie pentru a o lua de la capăt. De data aceasta, când clopoțelul a sunat, creionul a fost dat mai departe fără incidente. Împreună au reușit să deseneze un animal!
© Colleen Madden. © Colleen Madden. © Colleen Madden. © JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                Apoi spuneți-le că un membru al grupului poate îndeplini rolul colectorului. Colectorul furnizează materialele necesare activității grupului și apoi le pune la loc când activitatea s-a terminat.
Spuneți-le că un membru al grupului poate fi, de asemenea, reporterul. Reporterul spune clasei ce crede grupul lui/ei sau arată clasei ce a realizat grupul.
Lecția 4 17
1.4.2
ascultă, împărtășesc
Rolurile și responsabilitățile grupului
      Membrii grupului
Colectorul FPO
furnizează materialele necesare,
pune lucrurile la loc
spune și arată ce a făcut grupul
© Colleen Madden. © Colleen Madden. © Colleen Madden. © JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
Reporterul
 SOCIO-EMOȚIONALĂ
 Abilități de dezvoltare a relațiilor
ABILITATE: lucrul în echipă
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 1.4.1
✔ Proiectabilul de conectare 1.4.2
✔ Proiectabilul de exersare 1.4.3
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursulețul Q și un coș al ursulețului Q
✔ Carton, bentițe, plăcuțe cu nume,
carioca sau creioane colorate
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E toată clasa A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica responsabilitățile membrilor grupului – membru, colector, reporter;
✔ demonstra cum să pună în practică rolurile membrilor grupului.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au descris comportamente care au făcut lucrul în echipă să fie o experiență pozitivă.
        ANUL ACESTA, copiii identifică și demonstrează trei roluri de grup: membru al grupului, colector și reporter.
 ANUL VIITOR, copiii vor identifica patru roluri de grup: membru al grupului, colector, secretar și reporter.
    Activitate de conectare
Activitate de descoperire
    

















   15   16   17   18   19