Page 15 - Demo
P. 15
Spuneți-le copiilor că ursulețul Q se simte acum mai confortabil. Explicați că ursulețului îi place să fie îmbrățișat. Dați-l din mână în mână și încurajați copiii să-i dea ursulețului o îmbrățișare mare și prietenoasă.
Exemplificați modul în care ursulețul Q ajută clasa
Puneți ursulețul Q pe genunchii dumneavoastră și explicați că va lucra împreună cu clasa la multe lecții anul acesta. Scrieți următoarele idei pe tablă și explicați că ursulețul Q îi va ajuta pe copiii să învețe:
• cum să-și facă prieteni;
• cum să se ajute unii pe alții;
• modalități prin care toată lumea este specială;
• cum să ia decizii bune și să fie sănătoși.
Spuneți-le copiilor că ursulețul Q comunică șoptindu-vă la ureche. Demonstrați copiilor cum dumneavoastră și ursulețul Q veți avea o conversație când vă ajută în timpul orei. Întoarceți-vă spre ursuleț și întrebați-l cum poate el să ajute clasa.
ÎNTREBAȚI: Ursulețule Q, poți tu să mă ajuți să ascult când alții vorbesc? Țineți-l pe ursuleț în dreptul urechii dumneavoastră, ca și când acesta încearcă să
vă șoptească la ureche. Confirmați și zâmbiți, ca și când ascultați ce vă spune. Apoi, spuneți-le copiilor ce „v-a spus” ursulețul.
SPUNEȚI: Ursulețul Q spune că atunci când vreau să-i ascult pe ceilalți, trebuie să-mi folosesc ochii și urechile. Îmi spune, de asemenea, că atunci când alții vorbesc, va asculta și el, folosindu-și ochii și urechile. Ce coleg de ajutor!
Încheiați, spunând cum vă face ursulețul să vă simțiți confortabil(ă) și fericit(ă), la fel cum s-a simțit Ana la finalul poveștii.
Conexiunea cu comunitatea
Invitați copiii să creeze o expoziție despre ursulețul Q pe holul unde se află clasa lor. Includeți scrisorile lor
de bun venit adresate ursulețului
Q, precum și fotografii ale copiilor împreună cu ursulețul. Cereți copiilor să împărtășească modul în care cred ei că ursulețul Q va face clasa lor să fie specială.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Primele mele zile de școală, împreună
cu o cópie a Proiectabilului de descoperire 1.3.1. În această activitate copiii citesc povestea împreună cu
un membru al familie și apoi poartă o discuție despre primele zile de școală
Aplicații interdisciplinare
ARTE LINGVISTICE. Împărțiți copiii în grupe de câte trei sau patru și ghidați-i să discute cum a fost prima lor zi de școală. Aduceți-l pe ursulețul Q cu dumneavoastră când verificați fiecare grup și prefaceți-vă că ursulețul Q vă spune un lucru pe care și-l amintește
în legătură cu experiența fiecărui copil. Scrieți fiecare propoziție pe tablă. După ce ați terminat, cereți-le copiilor să vă ajute să citiți ce „a auzit” ursulețul Q despre prima zi de școală a copiilor. Lăsați o cópie a poveștii într-o zonă ușor accesibilă a clasei și încurajați copiii să o citească singuri mai târziu.
ARTEVIZUALE. Cereți-lecopiilor
să creeze o carte cu desene/imagini pentru ursulețul Q. Încurajați-i să facă fotografii sau să creeze desene ale propriilor jucării de pluș, figurine sau animale de casă și să le eticheteze cu numele lor. Legați cartea și dați-i titlul „Noii prieteni ai ursulețului Q”. Cereți copiilor să citească cartea ursulețului Q, oferind detalii despre imaginea/desenul lor atunci când le vine rândul.
E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Scrisori de bun venit
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Spuneți-le copiilor că acum au oportunitatea de a scrie scrisori de bun venit ursulețului Q în care să-și descrie speranțele și visurile pentru o clasă fericită. Explicați-le că trebuie să folosească cuvinte și desene pentru a-l face pe ursulețul Q să se simtă binevenit.
Copiii exersează întâmpinarea ursulețului Q
Cereți-le copiilor să folosească cuvinte, desene și ce au învățat la Lecția 1 despre cum facem pe cineva să se simtă binevenit pentru a scrie o scrisoare de bun venit ursulețului Q. Scrieți „Dragă ursulețule Q” pe tablă, pentru a arăta copiilor cum să înceapă scrisoarea. Cereți-le să copieze cuvintele sus, pe pagina lor. Apoi spuneți-le copiilor să-l facă pe ursulețul Q să se simtă binevenit spunându-i că sunt fericiți că face parte din clasă și împărtășesc cu el speranțele și visurile pentru o clasă fericită. Încurajați copiii să decoreze scrisorile folosind culori și desene. După ce copiii termină de scris scrisorile, organizați-i în grupuri mici, folosind o strategie creativă de grupare. Amintiți-le de Regulile stabilite de comun acord, înainte de a forma grupurile.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că se va simți ursulețul Q când vă va citi scrisorile? Cum vă simțiți voi după ce ați scris scrisorile?
Permiteți-le copiilor să spună ce cred despre sentimentele ursulețului după ce acesta va „citi” scrisorile.
Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat modalități de a se ajuta unii pe alții, pentru a simți că fac parte din clasă.
Lecția 3 15

