Page 13 - Demo
P. 13
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Invitați copiii să se deseneze pe ei împreună cu un prieten/o prietenă respectând una dintre Regulile stabilite de comun acord pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului în următoarele zile, ca temă pentru acasă sau ca activitate de completare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Ascultați copiii descriind reguli pentru a evalua cât de bine pot participa la stabilirea Regulilor de comun acord ale clasei. Citiți răspunsurile date pe pagina Reflecție din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine înțeleg copiii conceptul de Reguli stabilite de comun acord.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua abilitatea copiilor de a aplica regulile în propriile vieți și în viețile altora.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 9
Reflecție
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre regulile de a împărtăși și de a ne păsa.
Ce sunt regulile de a împărtăși și de a ne păsa?
Ce ai învățat despre dezvoltarea acestor reguli?
De ce crezi că e important să existe astfel de reguli în clasă?
Lecția 2 9
Ce?
Care sunt regulile de a împărtăși și de a ne păsa?
Și ce dacă?
Alege una dintre Regulile stabilite de comun acord. Cum crezi că ne va ajuta regula selectată să lucrăm împreună?
Și acum?
Cum crezi că-i putem ajuta pe alții să-și amintească să respecte Regulile stabilite de comun acord?
Aplicare Alege una din regulile de a împărtăși și de a ne păsa create în clasă. Desenează-te pe tine
împreună cu un/o prieten(ă) respectând regula.
10 Capitolul 1
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 10
DEZVOLTARE
Imagineazã-ți!
CONSOLIDARE
Creeazã!
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să deseneze ilustrații sau simboluri pentru fiecare Regulă stabilită de comun acord. Pot adăuga desenele paginii de exersare din Jurnalul elevului și cópia regulilor clasei. Acestea le vor aminti copiilor vizual ce înseamnă fiecare regulă și cum trebuie respectată.
Demonstreazã!
ETAPA DE APLICARE. Invitați elevii să facă păpușele pentru degetele lor, din pungi de hârtie, pentru a juca acțiunea desenată de ei în Jurnalul elevului. Copiii pot alege să folosească păpușelele când împărtășesc cu clasa pagina Aplicare.
ETAPADEEXERSARE. Încurajațicopiiisăfoloseascădiferitematerialepentru a crea un proiect artistic mare care poate fi realizat cu succes doar dacă toată lumea respectă Regulile stabilite de comun acord. De exemplu, ei ar putea construi o sculptură care să reprezinte una dintre reguli sau să picteze o imagine care să reprezinte toate regulile. Când vor vedea produsul final, copiii vor putea reflecta asupra felului în care au reușit să realizeze proiectul, respectând Regulile stabilite de comun acord.
Formeazã categorii!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să copieze desenele care îi înfățișează pe ei, din Jurnalul elevului, pe o coală nouă de hârtie. Așezați desenele pe podea și spuneți-le să le grupeze în grămezi sau în cutii, conform regulilor pe care le respectă. După ce toate desenele au fost puse pe categorii, legați-le pentru a forma o carte de desene pe care copiii o pot folosi în viitor când vine vorba de reguli.
Lecția 2 13
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?

