Page 14 - Demo
P. 14
O COMUNITATE DE ÎNVĂȚARE POZITIVĂ
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor
1.3 PrimaziaursulețuluiQ
Atunci când începem ceva nou, poate fi dificil și poate cauza sentimente de nervozitate și de neliniște. Oamenii se pot simți confortabil și fericiți în legătură cu o nouă experiență când realizează că și cei din jurul lor se simt la fel.
D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
Înainte de începerea orei, ascundeți-l pe ursulețul Q
undeva în clasă, unde va fi vizibil doar parțial. Când
copiii intră în clasă, așezați-i în cerc și anunțați-i că
veți citi o poveste despre o fată numită Ana, care are
emoții în legătură cu prima ei zi de școală. Cereți-le
copiilor să asculte cu atenție pentru a afla ce ia Ana
cu ea la școală pentru a se simți confortabil. Cereți-le
să se gândească la prietenul ei. Observați dacă poate
au auzit de el. Expuneți Proiectabilul de descoperire
1.3.1 și citiți povestea cu voce tare. Spuneți-le că pot urmări povestea în Jurnalul elevului.
ÎNTREBAȚI: Ce a luat Ana cu ea la școală?
Confirmați că Ana l-a luat pe prietenul ei vechi pe care-l cunosc și ei, ursulețul Q. Cereți-le copiilor să confirme dacă au și ei un animal de pluș sau alte jucării care le oferă confort și îi face fericiți. Întrebați-i dacă își amintesc de ursulețul Q din primele două lecții. Cereți-le copiilor să spună unui partener povești despre jucăriile lor de pluș și despre modul în care se simt confortabil și fericiți în preajma lor. Apoi, cereți-le să imite o îmbrățișare dacă ar vrea să se gândească mai mult la ideea de a fi binevenit.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Recapitulați sentimentele Anei în prima zi de școală.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că s-a simțit Ana când se pregătea de școală? Cereți-le voluntarilor să împărtășească idei cu clasa și spuneți-le că toată lumea are
momente când se simte nesigură în legătură cu o nouă experiență.
Introduceți-l pe ursulețul Q
Spuneți-le copiilor că ursulețul Q se va alătura astăzi clasei, dar se simte emoționat și rușinos, exact ca Ana. Invitați copiii să arunce o privire prin clasă și să vadă unde se ascunde ursulețul Q. Când copiii îl arată pe ursuleț, luați-l din locul unde este ascuns și așezați-l lângă dumneavoastră în cerc.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că putem să-l facem pe ursulețul Q să se simtă binevenit?
Pe măsură ce voluntarii expun idei, amintiți-le tuturor de activitățile de întâmpinare făcute la Lecția 1 și explicați că acelea sunt acțiuni pe care le pot aplica atunci când cineva nou se alătură clasei. Cereți-le copiilor să-i spună numele – ursulețul Q – și să aplaude silabisindu-l. Puneți-i ursulețului o bentiță cu numele lui. Pretindeți că ursulețul Q face o plecăciune și amintiți copiilor să se oprească din vorbit și aplaudat când acesta se ridică.
1.3.1
Ana și Quentin se
pregătesc de școală
Ana este entuziasmată, dar și puțin speriată. Inima ei face bum-bum-bum. Și-ar dori să nu mai bată așa puternic. Este prima zi de școală și mama ei o va însoți.
- Este amuzant să faci lucruri noi! spune mama ei.
Anei nu-i plac lucrurile noi. Îi plac lucrurile cu care este deja obișnuită.
Ana îl ridică pe ursulețul Quentin T. Întotdeauna se simte mai bine când îl ține în brațe. Quentin și Ana sunt de aceeași vârstă. Ursulețul este maro și blănos și are ochi strălucitori. Ana îl ia cu ea oriunde merge. De aceea este în ghiozdanul ei în dimineața aceasta – Quentin va fi prietenul ei în prima zi de școală.
Odată ajunsă la școală, Ana se uită în jurul ei timidă. După ce părinții pleacă, învățătoarea scutură un obiect care face un zgomot amuzant și cere clasei să se așeze pe podea. Toți copiii sunt foarte tăcuți.
- Poate se simt exact cum mă simt eu, se gândește Ana.
- Bună ziua, spune învățătoarea. Bine ați venit în clasa noastră. Eu sunt doamna Washington. Când vreau să vă atrag atenția voi scutura această tamburină. Bine?
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
ABILITĂȚI: dezvoltarea relațiilor, comunicarea, implicarea socială, lucrul în echipă
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 1.3.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursulețul Q
✔ Bentiță pentru ursulețul Q
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E individual/grupuri mici
A individual
OBIECTIV
Elevii
✔ vor explica cine este ursulețul Q și de ce este în clasă.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au numit sentimente asociate cu începerea școlii și au aflat de ce ursulețul Q a făcut parte din clasă.
ANUL ACESTA, copiii află cum îi ajută ursulețul Q să învețe lucruri noi, în timpul acestui program.
ANUL VIITOR, copiii vor exersa lucrul în echipă, în comunitatea clasei, în timp ce vor juca un joc.
14 Capitolul 1
Activitate de descoperire

