Page 12 - Demo
P. 12

  Conexiunea cu comunitatea
Recapitulați procesul de dezvoltare a regulilor pentru a crea un set de reguli
în ceea ce privește comportamentul
față de animale. După ce regulile au
fost stabilite, cereți copiilor să copieze regulile pe cartonașe și să creeze ilustrații sau diagrame care să-i ajute să explice aceste reguli. Încurajați copiii să împărtășească aceste reguli cu alții care au animale de casă. Dacă vreun copil
are părinți care lucrează într-un magazin de animale de companie sau cabinet veterinar, copiii pot împărtăși cartonașele cu cei de acolo.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Regulile stabilite de comun acord. Această activitate implică o discuție a copiilor cu un membru al familiei lor în ceea ce privește Regulile stabilite de comun acord pe care deja le au și le respectă acasă.
Aplicații interdisciplinare
MATEMATICĂ. Cereți-le copiilor să aleagă una dintre Regulile stabilite de comun acord și să verifice de câte ori observă că o respectă în timpul unei zile de școală. Copiii pot ține socoteala într-un mic tabel, trăgând câte o
linie pentru fiecare situație în care au respectat regula, iar la finalul zilei să adune câte linii au în tabel.
MUZICĂ. Spuneți-lecopiilorcăle
veți prezenta niște situații din clasă și
ei trebuie să asculte cu atenție pentru
a decide dacă elevii respectă Regulile stabilite de comun acord sau nu. Oferiți-le un ritm simplu, pe care-l pot bate cu palmele pe banca lor dacă aud un exemplu al unui copil care respectă regulile și oferiți un alt ritm dacă exemplul este al unui copil care nu respectă regulile. De exemplu: ei pot bate cu palma pe bancă repede, de două ori pentru exemplul pozitiv și lent, de două ori pentru exemplu negativ. Puteți folosi următoarea situație sau puteți folosi o situație proprie:
SPUNEȚI: Tara citea în liniște cartea împrumutată de la bibliotecă. Josh i-a luat cartea din mâini pentru că voia să vadă cum arată coperta. Lucy i-a cerut politicos lui Josh să o dea înapoi. Tara a strigat la Josh pentru că i-a luat cartea și l-a făcut hoț. Lucy i-a cerut profesorului să rezolve problema. Profesorul a vorbit calm cu copiii despre acțiunile lor. Tara și Josh și-au cerut scuze unul altuia.
12 Capitolul 1
Exemplificați dezvoltarea Regulilor stabilite de comun acord
Explicați-le copiilor că în curând vă vor ajuta să scrieți Regulile clasei care vor fi folositoare tuturor pentru a se înțelege bine. Demonstrați dezvoltarea regulilor, folosind un exemplu:
SPUNEȚI: Uneori devin foarte entuziasmat(ă) în legătură cu o idee nouă pe care o am. Uit că trebuie să am răbdare și să-i ascult pe ceilalți. Vreau să-mi spun ideea repede.
ÎNTREBAȚI: Care ar fi o regulă pe care aș putea să o urmez?
După ce voluntarii își spun părerile, gândiți cu voce tare în timp ce dezvoltați regula.
SPUNEȚI: Regula ar fi: „Ridică mâna când ai ceva de spus! Așteaptă-ți rândul!”
Scrieți o versiune scurtă a acestei reguli pe tablă. Subliniați cuvintele care denumesc comportamente care trebuie respectate. Uneori, totuși, este important să scrieți și comportamentele negative. O modalitate de a face acest lucru este
să menționați comportamentele pozitive și apoi pe cele negative. Exemplu: Încurajați-vă unul pe altul și evitați remarcile umilitoare.
SPUNEȚI: Iată regula noastră: „Puneți la locul lor lucrurile pe care nu le mai folosiți!”
Subliniați faptul că Regulile stabilite de comun acord ne vor ajuta să ne simțim în siguranță și respectați.
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea de dezvoltare a regulilor
  Spuneți-le copiilor că împreună vor repeta procesul de a stabili Reguli de comun acord pentru a fi urmate și respectate în clasă.
Copiii exersează dezvoltarea Regulilor stabilite de comun acord
Expuneți Proiectabilul de exersare 1.2.3 care menționează situații care pot avea loc în clasă. După ce citiți fiecare situație, puneți următoarea întrebare:
ÎNTREBAȚI: În ce fel aceste comportamente
încalcă Regulile stabilite de comun acord? Ce
regulă ne va ajuta să rezolvăm problemele clasei
și să ne pese mai mult unii de alții? Credeți că acea regulă ar fi una bună pentru clasa noastră?
Scrieți regulile pe care voluntarii le menționează pe spațiul de sub situațiile de pe proiectabil. După ce toate ideile au fost scrise, evidențiați-le pe cele identice. Pe măsură ce șlefuiți lista, asigurați-vă că ideile scrise reflectă așteptările dumneavoastră pentru un comportament adecvat colectivului, incluzând informațiile oferite de copii. Întrebați copiii care reguli cred ei că vor fi de ajutor pe parcursul anului. Copiați versiuni scurte ale regulilor pe o coală de flipchart care să aibă titlul „Reguli stabilite de comun acord de a ne păsa și de a împărtăși”. De exemplu: „Împărtășește cu clasa!”, „Fă cu rândul!”, Spune „Te rog!” și „Mulțumesc!” și „Ascultați-vă unii pe alții!”
Expuneți regulile în clasă. Spuneți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Rezumați lecția citind regulile dezvoltate. Cereți-le să copieze regulile stabilite de întreaga clasă.
15–20 MINUTE
ACTIVITEA 2
    1.2.3 De ce reguli avem nevoie în aceste
situații?
1. Kevin l-a văzut pe Jack așezat lângă învățător/învățătoare. Kevin voia să stea el acolo, așa că l-a împins pe Jack de pe scaun și s-a așezat în locul lui.
2. În timp ce învățătorul/învățătoarea explica un joc nou, Cassie a zis că deja știe jocul și apoi s-a întors către băiatul de lângă ea și a început să vorbească cu acesta.
3. Când învățătorul/învățătoarea a pus o cutie de creioane pe masă, mai mulți copii s-au aruncat asupra ei și au luat câte creioane au putut. Unii copii au rămas fără niciun creion.
4. Michele i-a cerut Emmei să vină în vizită la ea după orele de școală.
- Trebuie să o întreb pe mama dacă îmi dă voie, a spus Emma. - Oh, parcă ești un bebeluș! i-a zis Michele.
- Nu sunt bebeluș! a spus Emma venindu-i să plângă. © JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
  Activitate de exersare



















































   10   11   12   13   14