Page 10 - Demo
P. 10
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 5
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 2–3 MINUTE
Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Aplicare. Arătați-le cum să deseneze o imagine a lor în oglindă. Exemplificați cum pot aborda autoportretele creând dumneavoastră unul și spunând pașii procesului. De exemplu:
SPUNEȚI: Părul meu este șaten și cârlionțat, așa că voi folosi carioca maro pentru a desena multe linii vălurite pe capul meu. Am pistrui, îi voi desena. Pentru că mă simt entuziasmat(ă), voi desena sprâncenele îndreptate în sus sub formă de arc.
Spuneți-le copiilor că vor exersa portretele în oglindă, în timpul orei viitoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Evaluați cunoștințele copiilor în ceea ce privește numele colegilor, observând felul în care exersează procesul de
a-i face pe colegi să se simtă bineveniți. Citiți răspunsurile din Jurnalul elevului, pagina Reflecție, pentru a vedea cât de bine au înțeles sentimentele diferite asociate cu începerea clasei I.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot copiii identifica propriile gânduri și sentimente.
1.1 Reflecție ABILITĂȚI: autopercepția corectă,
încrederea în sine, comunicarea, implicarea socială, formarea relațiilor
Ce am făcut astăzi pentru a ne ajuta să învățăm numele colegilor?
Ce ai învățat despre cum facem oamenii să se simtă bineveniți?
Unde altundeva crezi că ai putea ajuta oamenii să se simtă bineveniți?
Lecția 1 5
Reflectează asupra a ceea ce
ai învățat în această lecție în legătură cu întâmpinarea colegilor spunându-le pe nume.
Ce?
Ce am făcut astăzi pentru a ne ajuta să învățăm numele colegilor?
Și ce dacă?
Ce ai învățat despre cum facem oamenii să se simtă bine veniți?
Și acum?
Unde altundeva crezi că ai putea ajuta oamenii să se simtă bine veniți?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 6
Aplicare În următoarele 24 de ore, uită-te în oglindă și desenează ce vezi. Împărtășește desenul cu un
membru al familiei sau un prieten și cere-le să se deseneze și ei.
6 Capitolul 1
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Spune!
CONSOLIDARE
Zâmbește!
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Oferiți-le copiilor exersare suplimentară de a-și spune numele unul altuia, folosind intonații diferite ale vocii. Cereți copiilor să se ghemuiască și apoi să șoptească numele fiecărui coleg/fiecărei colege din clasă. Apoi, cereți-le să se ridice în picioare, să-și întindă brațele și să spună tare numele fiecărui coleg/fiecărei colege din clasă.
ETAPADEEXERSARE. Adunațitoatebentițele.Apoi,extragețiobentițădin grămadă și spuneți copiilor să-i zâmbească copilului al cărui nume l-ați strigat. Copilul al cărui nume l-ați strigat poate să vă zâmbească dumneavoastră, acest lucru fiind un indiciu pentru colegii/colegele de clasă.
Scrie!
ETAPADEAPLICARE. Facețifotografiiportretelorînoglindăalecopiilorși expuneți-le în clasă. Cereți copiilor să scrie sau să deseneze imagini din care să reiasă ce le-a plăcut în legătură cu portretele. De exemplu, ei ar putea desena o „față” zâmbitoare sau să scrie „Îmi plac toate zâmbetele”. Folosiți aceste cuvinte și desene pentru a crea o ramă în jurul portretelor expuse. Cereți-le copiilor să reflecteze asupra felului în care și-au folosit simțul văzului, pentru a spune ceva despre portrete.
Completeazã!
ETAPA DE APLICARE. Înainte ca elevii să înceapă să deseneze, dați-le o listă cu categorii ale trăsăturilor, cum ar fi „culoarea părului”, „culoarea ochilor”, „stilul vestimentar”, pe care să o completeze pentru a reflecta înfățișarea lor.
10 Capitolul 1
Ce?
Și ce dacă?
Şi acum?

