Page 11 - Demo
P. 11
O COMUNITATE DE ÎNVĂȚARE POZITIVĂ
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
1.
2 SăneamintimRegulile stabilite de comun acord!
Regulile stabilite de comun acord sunt esențiale pentru comunitatea clasei, la fel cum sunt regulile de securitate stabilite la începutul anului școlar. Regulile stabilite de comun acord ajută la păstrarea unui mediu plăcut și respectuos în clasă.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că lecția de astăzi este despre reguli care creează o atmosferă plăcută, respectuoasă, cooperantă în clasă. Expuneți Proiectabilul de descoperire 1.2.1 și citiți poezia cu voce tare. Cereți-le copiilor să se gândească la reguli legate de școală, pe care le știu deja.
SPUNEȚI: Întoarceți-vă spre un partener și împărtășiți niște exemple de reguli pe care le avem în școală.
Pe măsură ce perechile împărtășesc exemple, scrieți-le pe tablă. Subliniați unele exemple și cereți copiilor să se gândească la ce s-ar putea întâmpla dacă nu ar avea regulile subliniate.
ÎNTREBAȚI: Ce credeți că s-ar întâmpla dacă oamenii nu ar respecta aceste reguli?
După ce se discută posibilele situații care ar putea avea loc nerespectând regulile, rezumați faptul că regulile din afara și din interiorul școlii sunt esențiale. Spuneți-le copiilor că vom stabili propriile noastre reguli de urmat în clasă.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Explicați că în timp ce regulile școlii sunt necesare pentru toată lumea, regulile clasei ne
ajută să avem o relație bună cu grupul nostru special.
Introduceți scopul regulilor școlii
Expuneți proiectabilul de conectare 1.2.2. Explicați că motivul pentru care avem reguli în școală este pentru că:
• ne ajută să fim în siguranță;
• ne ajută să învățăm;
• ne ajută să ne înțelegem.
Arătați fiecare regulă și puneți următoarea întrebare:
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că aceste reguli ne ajută să fim în siguranță, să învățăm sau să ne înțelegem?
Explicați că obiectivul lecției de astăzi este să stabilim reguli care se referă la a treia idee de pe proiectabil și anume să ne înțelegem bine.
Legătura cu lecția anterioară
Dacă gemul, de exemplu, l-am bea din pahar
Ș
Și laptele l-am turna cu pâine-n buzunar.
Iar dacă la „stop” eu m-aș opri, Dar tu ai porni și alții s-ar grăbi?
Ș
Și ce-ar face copiii zilnic la școală
C
Când lista de reguli ar fi tot mai goală?
Nu am putea nimic să învățăm Și nu am știi când să ne distrăm.
Acum știm ce haos ar fi
Să trăim fără reguli pentru o zi!
ACTIVITEA 1
1.2.1
I-am auzit adesea pe oameni spunând
C
Că regulile-s importante oriunde și oricând.
Punem laptele-n pahar și gemul pe pâine
Dar ce-ar fi să întoarcem regulile pe dos mâine?
© Robin Boyer. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
1.2.2
De ce avem reguli?
Regulile:
• ne ajută să fim în siguranță; • ne ajută să învățăm;
• ne ajută să ne înțelegem.
© wavebreakmedia. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
Lecția 2 11
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoorganizare,
Abilități de dezvoltare a relațiilor
ABILITĂȚI: controlul impulsurilor, lucrul în echipă, implicarea socială
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 1.2.1
✔ Proiectabilul de conectare 1.2.2
✔ Proiectabilul de exersare 1.2.3
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E toată clasa A individual
OBIECTIV
Elevii vor putea:
✔ participa la realizarea setului de Reguli
stabilite de comun acord în ceea ce privește ideea de a se implica și de a prezenta altora.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au creat Reguli stabilite de comun acord.
ANUL ACESTA, copiii ajută la dezvoltarea acestor Reguli stabilite de comun acord.
ANUL VIITOR, copiii vor scrie Reguli stabilite de comun acord pentru a avea un mediu pozitiv în clasă.
Activitate de conectare
Activitate de descoperire

