Page 9 - Demo
P. 9

 ÎNTREBAȚI: Ce cuvinte știți voi, care să exprime sentimentele acestor copii?
Pe măsură ce voluntarii împărtășesc răspunsurile, scrieți cuvintele spuse de
copii sub „fața” potrivită. Exemplele pot include caracteristicile: fericit, bucuros, îngrijorat, speriat, supărat, trist, nefericit. După terminarea activității, reveniți la „fața” zâmbitoare și explicați că una dintre modalitățile de a începe să ne simțim fericiți în legătură cu o nouă experiență este să construim relații cu oamenii care se află în jurul nostru.
Exemplificați cum facem ca cineva să se simtă binevenit, pentru
a promova sentimentele pozitive
Spuneți-le copiilor că se pot ajuta unii pe alții să fie fericiți în legătură cu începerea clasei I și să se simtă bine veniți, spunându-și unuia altuia pe nume. Prima dată, demonstrați cum vă prezentați clasei.
SPUNEȚI: Am un nume și un prenume, ca toată lumea, dar la școală mi se spune   .
Scrieți pe o fâșie de carton, pe care o veți folosi drept bentiță numele pe care doriți să-l folosească copiii. Lipiți capetele fâșiei pentru a forma bentița, așa încât să se potrivească cu forma capului dumneavoastră. Arătați clasei bentița și spuneți-vă numele cu voce tare. Cereți-le copiilor să bată din palme, spunând silabele numelui dumneavoastră.
SPUNEȚI: Ridicați-vă și spuneți numele meu când ajung să număr până la 3. Cereți-le copiilor să repete numele dumneavoastră de trei ori.
SPUNEȚI: Mă simt fericit(ă) să văd că știți numele meu. Mulțumesc că m-ați făcut să mă simt binevenit(ă) în această clasă! Acum îmi voi pune bentița pe cap și voi face o plecăciune. Puteți să mă aplaudați. Când mă ridic, înseamnă că e timpul să vă opriți din aplaudat și să vă așezați la locurile voastre.
ÎNTREBAȚI: Cum v-ați dat seama că sunt fericit(ă) când m-ați făcut să mă simt binevenit(ă), spunându-mi pe nume și aplaudându-mă?
Repetați limbajul corpului, cuvintele și expresia facială care au demonstrat faptul că erați fericit(ă) și v-ați simțit binevenit(ă).
Conexiunea cu comunitatea
Cereți copiilor să aranjeze în cantină,
în prima săptămână de școală, mese
pe care să pună ecusoane cu nume și carioci. Pe măsură ce alți copii, membri ai personalului școlii se perindă prin cantină, copiii pot să-i ajute să facă ecusoane
sau bentițe cu numele lor. În timp ce oamenii lucrează la crearea ecusoanelor/ bentițelor, copiii pot discuta cu ei de ce este important pentru toată lumea din comunitatea școlii să știe și să folosească numele colegilor.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Bine ai venit în casa mea!, pe care copiii trebuie să o lucreze împreună cu un membru al familiei, pentru a crea o pancartă de întâmpinare a musafirilor.
Aplicații interdisciplinare
ARTE VIZUALE. Faceți fotografii copiilor și scrieți prenumele fiecăruia pe un cartonaș. Pe spatele fiecărei fotografii, desenați un simbol, formă sau model unic. Desenați pe spatele cartonașelor etichete care să se potrivească cu simbolul, forma, modelul de pe spatele fotografiilor. Dați-i fiecărui copil un cartonaș cu numele
unui coleg/unei colege din clasă. Arătați una dintre fotografii și cereți copiilor să ridice mâna cel/cea care are cartonașul
cu numele corespunzător copilului din fotografie. Dacă ei întâmpină dificultăți în a potrivi numele cu persoana din fotografie, arătați simbolul de pe spatele fotografiei și întrebați cine are pe spatele cartonașului același simbol. Odată ce fotografia și cartonașul s-au potrivit, dați-le copilului pe care îl reprezintă și cereți-i clasei să-l/ să o aplaude. Mai târziu, puteți pune toate fotografiile și cartonașele într-un colț numit Centrul abilităților unde copiii pot exersa individual potrivirea „fețelor” cu numele corespunzătoare.
ARTELINGVISTICE. Scriețipetablă
pe orizontală prima literă a prenumelui fiecărui copil în ordine alfabetică. Arătați unul dintre cartonașele folosite în activitatea de la arte vizuale. Întrebați cine știe cărui nume îi aparține cartonașul. Dacă nimeni nu știe, citiți numele cu voce tare
și cereți copilului, al cărui nume tocmai l-ați citit, să vină la tablă și să lipească cartonașul sub litera cu care începe prenumele lui/ei.
    E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea de a face pe cineva să se simtă binevenit
Spuneți-le copiilor că acum vor face cunoștință unii cu alții. Anunțați-i că vă veți plimba prin cerc și îi veți ajuta să repete pașii pe care tocmai i-ați demonstrat.
Copiii exersează numele colegilor și îi fac să se simtă bine veniți
Începeți cu un voluntar care pare a fi pregătit să facă cunoștință cu clasa. Asigurați-vă că toată clasa ascultă când copilul își spune numele care dorește să fie folosit la școală. Spuneți-le copiilor că pot folosi o prescurtare a numelui sau o poreclă, dacă doresc. Dacă un nume este dificil de pronunțat pentru dumneavoastră sau ceilalți, ajutați copilul să-i învețe pe ceilalți cum să-l pronunțe corect.
După ce ajutați copilul să-și scrie numele pe fâșia de carton, cereți clasei să pronunțe numele, bătând din palme și silabisindu-l. Apoi, lipiți capetele fâșiei și plasați bentița
pe capul copilului. Cereți copilului să facă o plecăciune în timp ce colegii aplaudă, amintindu-le să se oprească din aplaudat odată ce copilul s-a ridicat. Repetați procesul, până când toți copiii se simt bine veniți în acest fel. Întrebați copiii cum li s-au schimbat sentimentele față de ce simțeau când au sosit în clasă.
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
  Lecția 1 9































































   7   8   9   10   11