Page 7 - Demo
P. 7
1
Capitolul 1
Capitolul 2
Capitolul 3
Capitolul 4
Capitolul 5
Capitolul 6
Dezvoltare personală
Dezvoltare socială
Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
Reflecție și încheiere
O comunitate de învățare pozitivă
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizare
Abilități de dezvoltare a relațiilor
Autoorganizare
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
o autopercepția corectă; o încrederea în sine;
o comunicarea;
o implicarea socială;
o dezvoltarea relațiilor; o controlul impulsurilor; o lucrul în echipă.
PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
1
Lecția 1: Lecția 2:
vizuale*
Lecția 3: Lecția 4:
Fâșii de carton, cartonașe
Coli de flipchart, cartonașe, pungi de hârtie, materiale pentru arte
Ursulețul Q, bentiță pentru ursulețul Q Proiectabilul „Rolurile grupului”
Pregătire avansată pentru acest capitol
Lecția 1:
Lecția 2: Lecția 3:
Folosiți un aparat de fotografiat digital pentru a face poză fiecărui copil. *
Pregătiți situații care pot avea loc în clasă. *
Folosiți un aparat de fotografiat digital pentru a face poze copiilor cu ursulețul Q, pentru a le folosi la activitatea Conexiunea cu comunitatea. *
Faceți cópii ale Proiectabilului 1.3.1 pentru a le da acasă copiilor pentru activitatea Conexiunea cu familia.*
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
POEZIA REGULILOR. Aceasta este o poezie interactivă despre reguli în general. Spuneți-le copiilor să asculte cu atenție poezia pe care o citiți. Apoi recitiți poezia, oprindu-vă la momentele potrivite, și cereți voluntarilor să răspundă.
Despre reguli haideți să vorbim, Pe care zi de zi le folosim!
La care reguli ne gândim
Ca bine să conviețuim?
Unele reguli ne feresc De vânătăi și julituri;
Iar altele ne țin departe De răceli, gripe, lovituri.
Așa arătăm că ne pasă
De prieteni și familie. Folosiți-le la școală și acasă, Din mai până-n aprilie!
ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
O PISICUȚĂ DRĂGUȚĂ. Această activitate introductivă va ajuta
la „spargerea gheții” în clasă, mai ales dacă există nou veniți. Cereți copiilor să stea așezați pe podea, în cerc. Alegeți un copil care să joace rolul pisicuței. „Pisicuța” merge spre un copil din cerc, îngenunchează în fața lui/ei și spune: „Miau!” Copilul în fața căruia e „pisicuța” spune „Ce pisicuță drăguță!” fără să zâmbească. Dacă copilul zâmbește, el/ea devine pisicuță și jocul continuă.
ATINSEA CU URSULEȚUL Q. Cereți-le copiilor să stea în cerc.
Un copil îl ține în mână pe ursulețul Q și se plimbă în interiorul cercului, atingând ușor fiecare copil cu lăbuța ursulețului Q și spunând „Ursulețul Q”, apoi spune numele copilului pe care ursulețul l-a atins și începe să alerge prin cerc. Copilul al cărui nume a fost spus trebuie să alerge după cel care-l ține pe ursulețul Q și să-l prindă înainte ca acesta să ajungă să-i ia locul în cerc. Dacă copilul care-l ține pe ursuleț ajunge în locul celui numit, acesta din urmă îl preia pe ursulețul Q și jocul se reia.
Capitolul 1 • O comunitate de învăţare pozitivă
7
C
C
C
Ca
a
a
ap.

