Page 5 - Demo
P. 5
GHIDUL PROFESORULUI
Cum sã fol osi ti acest ghi d
Începeți activitatea cu copiii care se plimbă prin clasă, timp de aproximativ un minut. Spuneți fiecare culoare în ordine. După ce ați spus „Verde”, amintiți-vă să transmiteți un mesaj copiilor, la care aceștia vor răspunde pentru a arăta că ascultă. Repetați activitatea până când ursulețul Q este găsit. Pe parcursul exersării, circulați printre copii, pentru a verifica dacă au înțeles și pentru a oferi feedback care să fie atât pozitiv, cât și constructiv. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat o nouă modalitate de a-și aminti cum să asculte, folosind Semaforul ascultării. Spuneți-le unde pot găsi Semaforul ascultării în Jurnalul elevului. Expuneți Proiectabilul Semaforul ascultării în clasă.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE
Cereți-le copiilor să observe comportamente de ascultare pe parcursul săptămânii.
Invitați-i să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Plimbați-vă prin clasă în timp ce copiii exersează și observați cât de bine reacționează ei la mesajele culorii verde.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile din pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot copiii să aplice procesul de ascultare în alte situații.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 45 Reflecți
ABILITATE: comunicarea
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 46
Aplicare În următoarele 24 de ore, gândește-te la Semaforul ascultării. Ce semnifică fiecare culoare a Semaforului ascultării? Cum crezi că te ajută fiecare culoare să-ți
amintești să asculți cu atenție? Scrie cuvinte pentru fiecare
culoare pe spațiile de mai jos.
Și ce dacă?
Și acum?
Ce?
Ce înseamnă să asculţi?
Ce faci când asculţi?
e Folosește cuvinte și desene pentru a reflecta asupra a ceea ce ai învățat în
această lecție despre ascultare.
Ce faci când asculți?
Cine ai vrea să te vadă că ești un/o bun(ă) ascultător/ ascultătoare?
Lecția 1 4
ÎNTREBĂRILE PENTRU REFLECȚIE concluzionează etapa de Exersare. Întrebările reflectă o complexitate cognitivă și conectează elevii cu ceea ce au învățat în etapele de conectare și exersare. Întrebările au răspuns deschis și încurajează gândirea divergentă și critică. Aceste întrebări oferă elevilor posibilitatea să-și exprime părerea personală, perspectiva sau percepția în legătură cu tema abordată.
Ce înseamnă să asculți?
5
Cine ai vrea să aprecieze că ești un/o bun(ă) ascultător/ascultătoare?
2 MINUTE
Semaforul ascultării
Termină această propoziție.
Voi folosi Semaforul ascultării pentru a ....
46 Capitolul 3
În ETAPA DE APLICARE elevii folosesc abilități aprofundate de gândire, cu scopul de a fi aplicate în afara școlii. Elevii se pregătesc pentru această activitate folosind Jurnalul elevului.
CONSOLIDARE
Jucați un joc!
ETAPA DE EXERSARE. Interpretați un joc cu copiii, pentru a consolida ideea
de a asculta. Folosiți gesturi ale mâinilor și corpului, pentru a exemplifica termenii:
A SE OPRI, A PRIVI și A ASCULTA. De exemplu, puneți mâinile pe genunchi, stați nemișcat(ă) și uitați-vă la cel/cea care vorbește. Cereți-le copiilor să imite fiecare mișcare a dumneavoastră. (Va trebui să identificați un punct din clasă și să vă prefaceți că vorbitorul este așezat acolo.)
Scrie și deseneazã!
ETAPADEAPLICARE. Consolidațiascultareamesajelororale(deexemplu, să demonstreze că ascultă) cerându-le copiilor să scrie și să deseneze imagini simple la comanda dumneavoastră. Mesajele pot include: desenează un pătrat (sau un cerc/ triunghi), colorează pătratul cu roșu (sau cercul/triunghiul), scrie cuvântul câine (sau pisică) cu verde.
DEZVOLTARE
Creeazã un afiș!
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să creeze un afiș al Semaforului
ascultării, care să conțină cuvinte și desene care să identifice comportamente
de ascultare pentru fiecare culoare a semaforului. Amintiți-le copiilor că comportamentele de ascultare pentru „verde” trebuie întotdeauna să arate că cineva ascultă. Expuneți afișele în clasă sau în școală.
Joc de rol!
ETAPA DE APLICARE. Creați grupuri mici care să facă joc de rol pentru situațiile scrise de copii în Jurnalul elevului și să arate cum folosesc Semaforul ascultării. Amintiți-le să arate că sunt pregătiți să asculte când ajung la culoarea verde.
Lecţia 1 49
În secțiunea DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE se găsesc activități suplimentare în urma cărora elevii exersează suplimentar abilitățile lecției având o complexitate mai mare.
Sănepregătim săascultăm!
culoRile seMaFoRului ascultăRii
Amintește membri mie c:
să facem lucrul
acesta!
Hai să vorbim despre
semnificația culorilor semaforului ascultării și să jucăm un c al semaorului
împreună. cere-mi să-ți spun cum arăți atunci când asculți. Apoi, îmi
spui tu.
3.1 coNeXiuNea cu FaMilia
Joc: Un membru al familie spune culorile semaforului în ordine. După ce spune Verde, membrul familiei îi spune copilului să facă o acțiune simplă, cum ar fi: „Pune vasele în chiuvetă.”
Apoi, membrul familiei descrie cum arăta copilul când asculta spunându-i ce comportamente de ascultare a folosit.
După ce vă jucați jocul de mai sus de câteva ori, folosește cuvinte, desene sau ambele pentru a răspunde la următoarea întrebare:
Cum arăți atunci când ești pregătit(ă) să asculți?
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
peNtRu MeMBRii FaMiliei:
Copilul dumneavoastră învață cum să identifice comportamente de ascultare și să demonstreze cum să asculte. În clasă, copiii au învățat cum să folosească culorile unui semafor rutier pentru a se pregăti să asculte. Cereți-i să împărtășească cu dumneavoastră semnificația fiecărei culori a semaforului. Apoi, jucați împreună un joc al Semaforului ascultării pentru a-i da posibilitatea de a exersa procesul de ascultare. Mulțumiți copilului dumneavoastră pentru că este un bun ascultător și oferiți-i feedback descriind cum arată el/ea atunci când ascultă.
❑ Roș înseamnă Se te opReșt din a te mișca și din a vorbi.
❑ GAle înseamnă S te la persoana care vorbește.
❑ verde înseamnă S ASc pe cel care vrbește.
FIȘELE DE LUCRU PENTRU CONEXIUNEA CU FAMILIA sunt fișe pe care profesorii le pot copia și distribui elevilor, pentru a exersa abilitățile lecției acasă, împreună cu membrii familiei. Fișele se găsesc sub forma fișierelor PDF pe suportul digital de resurse LQ.
Cum să folosiți acest ghid 5
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
© SerhioGrey.
Vezi Capitolul 3, Lectia 1

