Page 3 - Demo
P. 3
GhIDUL PROFESORULUI
Cuprins
Cap. 1 – O comunitatea de învățare pozitivă
INTRODUCERE ................................................. 7 Lecția 1: Și eu sunt nou aici. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8 Lecția 2: Să ne amintim Regulile stabilite de comun acord!. . . . . . . . 11 Lecția3:PrimaziaursulețuluiQ .................................14 Lecția4:Sănepregătimpentrumuncaînechipă!...............17 PEOCEDURIDEGRUPARE......................................2. 0
Cap. 2 – Dezvoltare personală
INTRODUCERE ................................................. 21 Lecția 1: Știm cine suntem! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 Lecția 2: Ce-mi place la noi? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Lecția 3: Uite ce pot face!. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Lecția4:Amvoință! ..............................................31 Lecția 5: Care sunt scopurile mele?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Lecția 6: Știu să identific ce simt pe parcursul unei zile!. . . . . . . . . . 37 Lecția 7: Să facem față sentimentelor noastre!. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Lecția 8: Efectul optimismului. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Cap. 3 – Dezvoltare socială
INTRODUCERE ................................................. 46 Lecția 1: Haideți să ascultăm!. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 Lecția 2: Să fim prieteni! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Lecția3:Puținajutor,terog! .....................................53 REZOLVAREACONFLICTELOR ................................5. 6 Lecția 4: Oamenii din școală. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Lecția 5: Ce este hărțuirea? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 Lecția6:SpuneNUcomportamentelordehărțuire!.............63 Lecția7:Este„scris”pefațamea..................................66
Cap. 4 – Sănătate și prevenție
INTRODUCERE ................................................. 69 Lecția1:Iatăcâtsuntdeminunat(ă)!.............................70 Lecția2:Săluămdeciziicorecte!.................................73 Lecția3:Cumgândim?Cumalegem?............................76 Lecția4:Săfolosimcorectmedicamentele! .....................79 Lecția 5: Să evităm substanțele otrăvitoare
și pe cele necunoscute! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 Lecția 6: Să ne asumăm responsabilitatea în privința sănătății!. . 85 Lecția7:SăalegemDAsauNU! ..................................88
Cap. 5 – Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
INTRODUCERE ................................................. 91 Lecția 1: Cine este vecinul meu? Cine este prietenul meu? . . . . . . 92 Lecția 2: Da, te pot ajuta! Da, vreau să te ajut!. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 Lecția3:Cumpotsăteajut? .....................................98 Lecția 4: Pe locuri! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Lecția5:Pelocuri!Fițigata! .....................................104 Lecția 6: Pe locuri! Fiți gata! Start! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107 Lecția 7: Privind în urmă .... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Lecția8:Amspuscăvomreușișiamreușit! ....................113
Cap. 6 – Reflecție și încheiere
INTRODUCERE ................................................. 116 Lecția 1: Cineva special la școală . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117 Lecția2:Etimpulsăsărbătorimceamînvățat! .................120
Anexe
STRATEGIICREATIVEDEGRUPARE ......................... 123 Ghiddeplanificarealecțiilor................................. 124

