Page 8 - Demo
P. 8
O COMUNITATE DE ÎNVĂȚARE POZITIVĂ
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
1.1 Șieusuntnouaici
Fiind într-un mediu nefamiliar, poate fi o provocare uneori acompaniată de emoții dificile. Totuși, copiii pot schimba acest lucru și pot să se simtă confortabil în noua clasă, spunându-și unuia altuia pe nume.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Întâmpinați elevii cu căldură și spuneți-le numele dumneavoastră. Cereți-le să se așeze în cerc. După ce toți copiii s-au așezat, spuneți-le că la acest curs au oportunitatea să învețe abilități care îi vor ajuta să se descurce la școală, dar și în afara ei. Amintiți-le de implicarea socială și explicați-le că suntem cu toții implicați social.
SPUNEȚI: Deși încă nu ne știm foarte bine, știm deja unele lucruri unii despre alții doar folosindu-ne ochii.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 1.1.1. În timp ce citiți poezia cu voce tare, puneți-vă mâna la frunte și mijiți ochii, ca și cum
încercați să vă uitați îndeaproape la copii și, de
asemenea, la poezia pe care o citiți. Când ajungeți
la „păr șaten”, arătați fiecare copil care are părul
șaten și invitați-i să bată din palme împreună cu
dumneavoastră. Pentru fiecare dintre strofele rămase,
completați dumneavoastră hainele, accesoriile,
expresia facială sau orice altă caracteristică a
înfățișării și cereți-le să bată din palme împreună cu
dumneavoastră. Cereți-le copiilor să se întoarcă spre
colegul/colega de lângă ei și să repete activitatea împreună. Continuați, până când toți copiii au avut oportunitatea de a participa la una dintre acțiuni.
ÎNTREBAȚI: Folosindu-vă ochii, ce puteți spune despre mine?
Pe măsură ce voluntarii împărtășesc, subliniați faptul că vederea este de ajutor atunci când vrem să aflăm informații despre o persoană nouă. Spuneți-le că în lecția de astăzi vor învăța mai multe unii despre alții.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Amintiți-le copiilor că ei deja știu ceva despre colegii de clasă doar folosindu-și vederea.
Acum, vor învăța și mai multe despre ei.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că vă ajută urechile să aflați mai multe despre colegii voștri?
Introduceți identificarea sentimentelor în legătură cu începerea școlii
Expuneți Proiectabilul de conectare 1.1.2. Arătați fiecare față de pe proiectabil. Explicați-le copiilor că ei pot avea diferite sentimente în legătură cu începerea clasei I și este important ca noi să fim conștienți de acest lucru. Pe măsură ce arătați spre fiecare față, descrieți modul în care fiecare expresie facială exprimă una dintre următoarele emoții: fericire, îngrijorare sau tristețe.
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizare,
Abilități de dezvoltare a relațiilor
ABILITĂȚI: implicarea socială, autopercepția corectă, încrederea în sine, comunicarea, dezvoltarea relațiilor
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 1.1.1
✔ Proiectabilul de conectare 1.1.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Fâșii de hârtie
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E toată clasa A individual
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
1.1.1
Mă uit în jurul meu
Și ce văd eu?
Prieteni noi în clasa-ntâi Uitându-se la mine.
Prieteni noi cu păr șaten
Care bat din palme.
Prieteni noi cu ________________ Învârtindu-se prin jurul meu. Prieteni noi cu ________________ Se bucură cu mine.
Prieteni noi cu _______________ Îmi zâmbesc.
© Altin Osmanaj. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
OBIECTIVE
Elevii vor putea::
✔ identifica gânduri sau sentimente în legătură cu începerea clasei I;
✔ demonstra că știu numele profesorului/învățătorului și pe ale celorlalți colegi de clasă.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au învățat să facă cunoștință cu colegii lor și să le învețe numele.
ANUL ACESTA, copiii învață cum să formeze relații.
1.1.2 Ce simțim în legătură cu
începerea școlii?
© Monkey Business Images. © altanaka. © andipantz. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
8 Capitolul 1
ANUL VIITOR, copiii vor învăța unele dintre interesele colegilor de clasă și vor face referire la ele, pe măsură ce se vor adresa unul altuia pe nume.
Activitate de conectare
Activitate de descoperire

