Page 28 - Demo
P. 28
DEZVOLTARE PERSONALĂ
2.3 Uitecepotface!
Dezvoltarea încrederii în sine implică recunoașterea lucrurilor la care persoana excelează. Pentru a-și atinge scopurile și a deveni foarte buni, copiii trebuie mai întâi să învețe să identifice abilitățile pe care le au deja și care ajută la dezvoltarea încrederii în sine. Ei pot, de asemenea, să recunoască abilitățile celor din jurul lor, pentru a le înțelege mai bine pe ale lor.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că scopul lecției de astăzi este
Descoperirea lucrurilor pe care le pot face cel mai
bine. Acest lucru va contribui la încrederea pe care
o au în ei. Spuneți-le că vor învăța mai multe despre
ceea ce pot face individual. Această lecție completează
lecția anterioară, dezvoltând ideea că, pentru a fi un
coleg bun de clasă este important să recunoaștem că
ceilalți sunt buni, dar să identificăm și ce anume pot
face bine. Astfel, ei vor învăța despre lucrurile pe care
colegii le pot face cel mai bine. Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.3.1 și cereți copiilor să ia în considerare categoriile menționate. Cereți-le să formeze grupuri de trei copii și să discute următoarea întrebare:
ÎNTREBAȚI: Ce lucruri credeți că le faceți cel mai bine?
Subliniați faptul că diferiți oameni sunt buni la diferite lucruri și de aceea e totul
mai interesant.
ÎNTREBAȚI: Sunt entuziasmat(ă) să aflu mai multe despre lucrurile pe care le faceți bine. Haideți să explorăm!
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le copiilor să se gândească la felul în care au dobândit abilitatea respectivă. Explicați-le că unele abilități se dobândesc ușor, în timp ce altele necesită exercițiu/ exersare pentru a fi dezvoltate. Explicați-le, de asemenea, că abilitatea de a-și recunoaște calitățile, îi poate ajuta să se dezvolte și să-și păstreze încrederea în sine.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că ați dobândit aptitudinile și abilitățile de a face lucrurile bine?
Introduceți premiul Iată ce pot face!
Spuneți-le copiilor că astăzi doriți ca ei să se gândească la diferite lucruri pe care le pot face cel mai bine. Încurajați-i să clasifice abilitățile lor în două categorii:
Ce pot face
• Lucruri care au fost ușor de învățat.
• Lucruri care au fost dificil de învățat sau au necesitat multă exersare.
Spuneți-le copiilor că stabilirea unor scopuri pentru viitor este o parte importantă a procesului de dezvoltare. Explicați că scopurile care par mai dificil de realizat sunt deseori mai ușor de realizat atunci când ne amintim lucrurile pe care deja le-am realizat în viață.
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizare
ABILITĂȚI: încrederea în sine, autoeficacitatea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.3.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
2.3.1
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
Sporturi Muzică Jocuri Sarcini
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E toată clasa A toată clasa
© sumnersgraphicsinc. © coward_lion. © Olha Insight. © emholk. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica ceea ce știu să facă ei cel mai bine;
✔ explica ceea ce știu să facă ei cel mai bine;
✔ recunoaște lucrurile pe care colegii lor le fac cel mai bine.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au recunoscut lucrurile pe care ei și colegii lor le fac mai bine.
ANUL ACESTA, copiii identifică lucruri specifice pe care știu să le facă mai bine și vor crea premiul Iată ce pot face.
ANUL VIITOR, copiii vor conecta sentimentele pozitive cu lucrurile pe care le-au realizat în viaţă.
28 Capitolul 2
Activitate de descoperire

