Page 30 - Demo
P. 30
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 25
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Care sunt lucrurile pe care le faci bine? Menţionează două dintre acestea.
Cum crezi că este să fii apreciat pentru ceva ce ai făcut bine? Cum crezi că îi poţi aprecia pe alţii pentru ceva ce au făcut bine?
Reflecție
Care sunt cele două modalități care descriu lucrurile pe care le faci bine?
Cum crezi că este să fi apreciat pentru ceva ce ai făcut bine?
Cum crezi că îi poți aprecia pe alții pentru ceva ce au făcut bine?
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre lucrurile pe care le faci bine.
Ce?
Și ce dacă? Și acum?
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Lecția 3 25
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le copiilor să reflecteze împreună cu un membru al familiei asupra a ceva ce
fac bine și doresc să facă și mai bine în următoarele zile.
Invitați copiii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați premiile Uite ce pot face! pentru a determina cât de bine pot elevii identifica și explica ceva ce pot face bine, exemplificând atât lucrurile ușor de făcut, cât și pe cele mai dificile.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți activitatea de Aplicare, pentru a determina cât de bine pot copiii aplica înțelegerea lucrurilor pe care le pot face bine în situații viitoare.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 26
Aplicare Săptămâna aceasta cere-i cuiva care te cunoaște bine să te ajute să identifici abilitatea
pe care vrei să o înveți și cum să-ți propui acest scop. Apoi, gândește-te cum aceste lucruri te pot ajuta în viitor.
Care este abilititatea pe care vrei să o înveți?
Gândește-te la o abilitate pe care ai învățat-o deja. Cum te ajută stabilirea și realizarea unui scop în viitor?
26 Capitolul 2
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Exemplificã! CONSOLIDARE
ETAPADEEXERSARE. Cereți-levoluntarilorsăexemplificeprinacțiunifizice o abilitate pe care au învățat-o exersând. De exemplu, un copil poate face o mișcare de dans, pe care a învățat-o exersând.
Explicã!
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să se gândească la cea mai dificilă abilitate pe care au dobândit-o. Spuneți-le să explice cum au reușit. Încurajați-i să menționeze acțiunile întreprinse pas cu pas, pentru învățarea abilității respective.
Scrie instrucțiuni!
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să aleagă o abilitate pe care o au, cum ar fi să-și lege șireturile sau să bată mingea de baschet fără să o scape, și să scrie instrucțiuni care să-i ajute pe alții să stăpânească abilitatea respectivă. Încurajați-i să folosească propoziții numerotate pentru fiecare instrucțiune.
Creeazã un afiș!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să creeze un afiș care să reprezinte toate lucrurile pe care le fac ei bine. Încurajați-i să se folosească de listele făcute în timpul activității anterioare. Cereți-le să se deseneze pe ei în mijlocul paginii și apoi să deseneze imagini în jurul lor care să reprezinte toate lucrurile pe care le-au realizat.
30 Capitolul 2

