Page 32 - Demo
P. 32
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le copiilor să lucreze împreună pentru a dezvolta un scop pentru comunitatea școlii, cum ar fi reducerea cantității de gunoi, consumarea
unor cantități mai mici de mâncare nesănătoasă sau creșterea eforturilor de reciclare. Folosind o strategie creativă de grupare, împărțiți copiii în grupuri care să creeze afișe motivaționale pentru a încuraja membrii școlii să îndeplinească scopul. Expuneți afișele în școală.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Voinţa familiei și încurajați copiii să discute motivația împreună cu membrii familiei. Cereți-le să lucreze împreună, pentru
a găsi modalități de a se sprijini unii pe alții atunci când voința le scade.
Aplicații interdisciplinare
Exemplificați metode prin care depășim sentimentele negative
și rămânem motivați
Exemplificați metodele de încurajare de sine, discutând fiecare modalitate în parte
și oferind exemple de depășire a sentimentelor negative, atunci când vă aflați într-o situație dificilă sau aveați de făcut o sarcină dificilă în clasa I. Un exemplu ar fi când ați învățat să vă dați cu bicicleta. Cereți-le copiilor să asculte o poveste pe care „v-a spus-o” ursulețul Q.
SPUNEȚI: Când ursulețul Q era mult mai mic, voia să învețe să se dea pe bicicletă, dar era așa de speriat să nu cadă, încât a vrut să renunțe. După câteva zile în care nu a mai încercat, a început să se motiveze singur. Primul lucru pe care l-a făcut a fost să-și amintească de ce voia să învețe să se dea
cu bicicleta. Și-a amintit că prietenii lui, Ana și Marcus, știau să se dea cu bicicleta și vara, în vacanță, era o activitate distractivă. Și-a amintit că nu demult a învățat singur să cânte trei cântece la muzicuță, iar să cânți la muzicuță nu e lucru ușor de învățat! Știa că, dacă reușește să-și realizeze scopul, de a învăța să se dea cu bicicleta, s-ar simți mult mai bine, pentru că asta ar fi demonstrat că este determinat să învețe lucruri noi. Pe măsură ce învăța să se dea cu bicicleta, a îndepărtat din minte orice sentiment negativ și îndoieli, cum ar fi că nu putea merge cu viteză sau că ar avea nevoie de ajutor din partea familiei. Astfel că a ales să vadă partea pozitivă a lucrurilor – primea ajutor când avea nevoie să învețe ceva dificil. În câteva zile, ursulețul Q a învățat să se dea cu bicicleta și s-a distrat pe cinste.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că ceea ce și-a amintit ursulețul Q l-a ajutat să depășească sentimentele negative pe care le avea?
ARTELINGVISTICE. Cereți-le copiilor să creeze un acrostih pornind de la cuvântul voință. Încurajați-i să folosească termeni care denumesc scopuri pe care le-au realizat sau motivații pe care le-au folosit pentru realizarea scopurilor.
MUZICĂ. Cereți-lecopiilorsăscrieși să interpreteze un cântec numit „Voință”. Cântecul poate fi cântat pe o melodie familiară. Încurajați-i să folosească ce
au învățat în timpul activității, pentru
a da formă cântecului despre propria motivație de a învăța noi abilități.
E
ETAPA DE EXERSARE
15–20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Explicați activitatea Da, voi putea!
Spuneți-le copiilor că vor crea un panou al voinței, la care vor putea apela de ori de câte
ori au sentimente negative în legătură cu o nouă sarcină, activitate sau situație.
Copiii exersează automotivația pentru a reuși
Dați-le copiilor hârtie și materiale pentru arte vizuale și spuneți-le să se gândească la ceva ce doresc să facă/să obțină, cum ar fi punctaj maxim la dictare sau să se cațăre până la capăt pe sfoara din sala de sport. Spuneți-le să deseneze o imagine a lor care să-i înfățișeze după ce și-au realizat scopul și să-i dea desenului titlul „Da, voi putea!”. Amintiți-le copiilor să ia în considerare următoarele:
• De ce este acest lucru important pentru mine?
• Ce am încercat să fac în trecut și am reușit?
• Cum mă voi simți după ce învăț să fac lucrul acesta?
• Ce lucruri pozitive pot să-mi spun în legătură cu ce vreau să fac?
După terminarea activității, expuneți desenele în clasă, sub titlul „Putem, pentru că avem voință!”
32 Capitolul 2

