Page 33 - Demo
P. 33
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 27
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cum este atunci când folosești voința pentru a reuși să faci ceva?
Cum te va ajuta să spui „Da, voi putea” pe măsură ce crești?
Ce? Și ce dacă? Și acum?
Ce înseamnă să ai voinţă?
Cum te simţi atunci când folosești voinţa pentru a reuși să faci ceva? Cum te va ajuta să spui „Da, voi putea!” pe măsură ce crești?
Spuneți-le copiilor să folosească desene și cuvinte pentru a-și nota în următoarele 24 de ore de câte ori și-au spus „Da, voi putea!”. Cereți-le să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați desenele „Da, voi putea!” pentru a determina cât de bine se pot automotiva copiii. Puneți întrebări specifice în legătură cu desenele, pentru a vă asigura că folosesc strategiile discutate în clasă.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile copiilor de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a monitoriza cât de bine își folosesc voința și motivația.
Lecția 4 27
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Identificã! CONSOLIDARE ETAPADEEXERSARE. Cereți-lecopiilorsăidentificelimbajulcorpuluipentru
sentimente corelate cu „Da, voi putea” și sentimente corelate cu „Nu, nu cred că pot”.
Creeazã un afiș!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să lucreze împreună în grupuri mici, pentru a crea un afiș. Fiecare grup își alege una dintre modalitățile încurajării de sine, pentru a crea un afiș motivațional care să fie expus pe panoul din clasă.
Scrie!
DEZVOLTARE
ETAPADEAPLICARE. Invitațicopiiisăcauteinformațiidespreuninventator faimos și să afle de câte ori a eșuat acesta în timpul procesului de invenție. Cereți-le copiilor să scrie un mic paragraf despre voința inventatorului.
Discutã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să identifice o resursă comună, precum energia electrică sau hârtia și să se gândească cum ar fi lumea acum dacă inventatorul/cel care le-a descoperit ar fi renunțat. Cereți-le să discute consecințele pe care o eventuală renunțare le-ar avea nu doar asupra individului, ci și asupra întregii lumi.
2.4 Reflecție ABILITATE: automotivația
Ce este voința?
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre folosirea voinței.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 28
Aplicare Monitorizează de câte ori îți spui „Da, voi putea” într-o zi. Folosește imagini și cuvinte pentru a
reprezenta evenimentele.
Acesta este momentul când am spus „Da, voi putea” la școală.
Acesta este momentul când am spus „Da, voi putea” pe terenul de joacă.
Acesta este momentul când am spus „Da, voi putea” acasă.
28 Capitolul 2
Lecţia 4 33

