Page 31 - Demo
P. 31
DEZVOLTARE PERSONALĂ
2.4 Amvoință!
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoorganizare
ABILITATE: automotivația MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.4.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Materiale pentru arte vizuale, hârtie
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E toată clasa A individual
OBIECTIV
Elevii vor putea:
✔ identifica modalităţi de motivaţie pentru a reuși.
Perseverența este o abilitate importantă care trebuie dezvoltată devreme în viață. Copiii trebuie să învețe cum să-și dezvolte voința atunci când au de îndeplinit sarcini dificile.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au identificat modalităţi de motivaţie pentru a face tot posibilul să îndeplinească sarcinile cât mai bine.
ANUL ACESTA, copiii identifică modalităţi specifice de motivaţie proprie pentru a-și atinge scopul prin activitatea Da, voi face!
ANUL VIITOR, copiii vor vor face conexiuni între ideea de motivaţie și cea de satisfacţie, atunci când își îndeplinesc scopurile.
ÎNTREBAȚI: Care sunt motivele pentru care ați vrut să încercați ceva nou? Care au fost motivele pentru care nu ați vrut să încercați?
Permiteți voluntarilor să împărtășească ideile lor cu clasa. Spuneți-le copiilor că veți lucra împreună, pentru a identifica modalități de a încerca ceva nou și de a rămâne motivați pe parcursul procesului. Spuneți-le că e timpul să învețe mai multe despre voință.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Cereți-le copiilor să se gândească la o activitate nouă pe care au încercat-o recent și la modalitățile de a depăși sentimentele negative pe care poate le-au avut în legătură cu activitatea cea nouă.
ÎNTREBAȚI: Ce sentimente ați avut în timp ce ați încercat ceva nou? Ce v-ați spus?
Spuneți-le copiilor că motivația este o parte importantă a voinței. Explicați-le că motivația este procesul prin care ne încurajăm sau ne spunem lucruri pozitive pentru a lupta împotriva sentimentelor negative sau a îndoielilor pe care le-am putea avea.
Introduceți încurajarea de sine
Explicați că atunci când ne propunem un scop și simțim că am vrea să renunțăm,
trebuie să ne încurajăm pe noi înșine.
Modalități de încurajare de sine:
• Gândește-te la importanța scopului nou;
• Gândește-te la alte lucruri dificile pe care le-ai făcut;
• Imaginează-ți ce bine te vei simți când realizezi scopul propus; • Alege să ignori orice sentiment negativ și orice îndoieli;
• Gândește-te la succesul tău viitor!
D ETAPA DE DESCOPERI RE Spuneți-le copiilor că astăzi vor discuta despre
8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
voință sau despre dorința de a începe ceva nou și de a termina, chiar dacă procesul este dificil. Aceasta
se numește automotivație. Cereți-le copiilor să se gândească la ceva ce au încercat pentru prima dată. Ar putea să fie o nouă sarcină la școală, un sport sau un joc nou. Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.4.1 și cereți-le să se gândească la motivații pe care oamenii ar putea să le aibă atunci când încearcă ceva nou și să identifice felul în care s-ar simți încercând ceva nou.
2.4.1
Activitate de descoperire
Să încercăm lucruri noi
Pozitiv
Pot ...
învăța lucruri noi.
lucra împreună cu prietenii.
deveni mai deștept.
Negativ
S-ar putea ...
să fac greșeli.
să am probleme.
să am rezultate slabe.
© 2 0 1 5 L i o n s C l u b s I n t e r n a t i o n a l F o u n d a t i o n ©. A b l l e r s i t g 4 h u t . s © r e b s e e r s v t 4 e u d . .
Lecţia 4 31

