Page 57 - Demo
P. 57
DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.4 Oameniidinșcoală
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
Identificarea și relația cu alte persoane din comunitatea școlii reprezintă o parte a consolidării abilităților de dezvoltare a relațiilor. Discutarea rolurilor membrilor personalului școlii și formularea de întrebări pentru personalul școlii oferă oportunități de cultivare a abilităților relaționale.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că astăzi vor învăța implicarea socială și rolurile membrilor personalului școlii. Țineți ursulețul Q aproape de urechea dumneavoastră, ca și când vă șoptește ceva. Spuneți-le că ursulețul Q știe pe toată lumea din clasă, dar uneori vede adulți prin școală pe care nu-i cunoaște. Ar vrea să afle numele acestor oameni care lucrează la bunul mers al școlii.
Cereți-le copiilor să asculte fiecare ghicitoare și să-i spună ursulețului Q cine este persoana descrisă.
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor
ABILITATE: implicarea socială
MATERIALE
✔ Proiectabilul de conectare 3.4.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursuleţul Q
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E toată clasa A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica numele și rolurile personalului școlii;
✔ explica în cuvinte sau desene ce au învăţat despre personalul școlii.
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
Eu îi spun elevului
Când să treacă sau să stea
Și-am grija șoferului
Ce dorește-a accelera. (Polițistul rutier)
Când te doare gâtul,
Sau îți julești genunchiul,
Vei fi trimis la mine,
Ca să te vindeci bine. (Asistenta medicală)
La birou mereu lucrez,
Hârtiile le prelucrez.
Ca să meargă totul bine,
Poți să vii și tu la mine. (Secretara)
Toată ziua printre cărți, Reviste, ziare și hărți Ceva de vrei să găsești,
La mine trebuie să sosești. (Bibliotecara)
Tu mă vezi mereu ștergând, Școala-ntreagă curățând, Pentru ca ziua curat să-ncepi Și la ore să pricepi.
(Femeia de serviciu)
PROGRESUL Abilităților
ÎNTREBAȚI: Sunt alți oameni în școală care nu au fost descriși în ghicitori?
Spuneți-le copiilor că există multe roluri diferite în comunitatea școlii. Amintiți-le copiilor de rolurile și responsabilitățile de grup luându-le din coșul ursulețului Q și recapitulați responsabilitățile potrivite fiecărui rol. Cereți-le copiilor să anticipeze ce roluri și responsabilități au membrii personalului școlii.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le copiilor că astăzi un membru al personalului școlii îi va vizita în clasă, pentru a-i întâlni și pentru a le spune despre rolurile și responsabilitățile lui/ei. Spuneți-le câteva cuvinte despre invitat(ă), cum ar fi funcția pe care o are și ce face el/ ea în școală. Încurajați copiii să se gândească la întrebări pe care vor să i le adreseze în legătură cu slujba sa.
ÎNTREBAȚI: Ce credeți că putem face ca invitatul/invitata să se simtă binevenit(ă) în clasa noastră?
Lecţia 4 57
ANUL TRECUT, copiii au identificat roluri de grup și le-au îndeplinit adecvat.
ANUL ACESTA, copiii identifică membrii personalului școlii și află mai multe despre un membru al personalului școlii care va fi invitat în clasă, pentru a fi cunoscut.
ANUL VIITOR, copiii vor exersa roluri de grup, în timp ce lucrează în comunitate la crearea unei cuverturi.

