Page 55 - Demo
P. 55
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Spuneți-le copiilor ca în următoarele 24 de ore să scrie o frază politicoasă pe imaginea reprezentată de floare și apoi să folosească creioane colorate sau carioci pentru a o colora. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați dacă elevii pot lucra împreună pentru a găsi fraze politicoase care să fie folosite pentru a cere materiale. Răspunsurile ar trebui să includă: „Pot... ?” și „Te rog!”
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați frazele folosite pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a determina ce au înțeles elevii cu privire la limbajul politicos.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 49
3.3 Reflecție ABILITĂȚI: empatia, a cere ajutorul
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre limbajul politicos.
Ce exemple de fraze politicoase ai putea să dai, pe care să le folosești pentru a cere ajutorul sau pentru a cere ceva de care ai nevoie?
De ce crezi că este importantă folosirea acestor fraze?
În ce situații ai putea folosi aceste fraze la școală? Dar în afara școlii?
Lecția 3 49
Ce?
Ce exemple de fraze politicoase ai putea să găsești pentru a solicita ajutorul sau pentru a cere ceva de care ai nevoie?
Și ce dacă?
De ce crezi că este importantă folosirea acestor fraze?
Și acum?
În ce situaţii ai putea folosi aceste fraze la școală? Dar în afara școlii?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 50
Aplicare În următoarele 24 de ore, scrie pe petalele florii o frază politicoasă, pe care ai auzit-o sau pe care ai folosit-o
pentru a vedea cum politețea ta înflorește! Fii, de asemenea, atent(ă) la alte comportamente de politețe.
50 Capitolul 3
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Scrie o poezie! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să scrie o poezie despre ceva ce le-ar plăcea să aibă sau despre o experiență pe care au avut-o cerând ajutorul. Amintiți-le să folosească limbaj politicos. Permiteți-le să împărtășească cu clasa poeziile.
Ține socoteala!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să urmărească de câte ori aud întrebări formulate politicos în clasă sau în școală. Cereți-le să folosească aceste date pentru a crea un grafic sau un tabel pe care să-l împărtășească cu clasa.
Creeazã un afiș!
DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Spuneți-le copiilor să creeze afișe care să ilustreze întrebări politicoase sau modalități de a cere ajutorul. Dați-le un scenariu și spuneți-le să scrie o cerere politicoasă pe afiș, înainte de a adăuga ilustrații. Expuneți afișele în clasă sau în școală.
Idei! Idei!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să se gândească la lucruri de care au nevoie pentru clasă sau școală. Apoi, cereți-le să lucreze împreună pentru a scrie o scrisoare adresată directorului școlii, membrilor familiei, consiliului administrativ sau comunității, în care să ceară în mod politicos donarea lucrurilor respective.
Lecţia 3 55
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
© Rob Mc Clurkan.

