Page 54 - Demo
P. 54

  Conexiunea cu comunitatea
Spuneți copiilor că în următoarea zi sunt în patrula politeții. Spuneți-le că pe parcursul zilei trebuie să ceară ceva în mod politicos și să mulțumească pe cât de des posibil pentru serviciile oferite. La următoarea întâlnire, cereți voluntarilor să împărtășească cu clasa experiențele lor, să discute cum s-au simțit în timp ce erau politicoși, dacă
li s-a părut ușor sau dificil și cum au reușit să rămână politicoși, chiar și în momente dificile.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Cuvinte magice. Încurajați copiii să încerce să ceară lucruri în mod politicos acasă
și să-și amintească să mulțumească membrilor familiei pentru ajutor. Spuneți copiilor să discute cum limbajul politicos influențează timpul petrecut cu familia și modalități de a încuraja folosirea politeții acasă.
Aplicații interdisciplinare
TEATRU. Cereți-le copiilor să asculte în timp ce citiți cu voce tare o piesă de teatru scurtă sau un fragment dintr-o piesă. Apoi, atribuiți rolurile voluntarilor pentru a le juca pe măsură ce citiți a doua oară. Cereți copiilor să pună o întrebare politicoasă pe care unul dintre personaje ar fi putut să o spună.
ARTE. Cereți-le copiilor să folosească hârtie creponată sau alte materiale folosite la ora de arte, pentru a crea flori similare celor pe care le-au colorat la activitatea de Aplicare. Împărțiți copiii în grupuri mici și furnizați materialele necesare tuturor grupurilor, cu excepția unuia. Spuneți-le copiilor din grupul care nu a primit materiale că trebuie să viziteze alte grupuri și să folosească un limbaj politicos, pentru a împrumuta materialele necesare.
Exemplificați cum cerem ceva în mod politicos
Spuneți-le copiilor că Andrei a cerut politicos să folosească foarfeca Mariei, iar Maria a fost de acord. Explicați că a cere ceva în mod politicos înseamnă să folosim o expresie politicoasă și un ton blând al vocii.
ÎNTREBAȚI: Ce cuvinte a folosit Andrei când i-a cerut Mariei foarfeca? Cum credeți că vorbele lui Andrei au influențat decizia Mariei?
Copiii pot răspunde că Andrei a spus „Pot... ?” și „Te rog.” Maria a vrut să-l ajute împrumutându-i foarfeca.
Citiți cu voce tare următoarele propoziții.
Cereți-le copiilor să zâmbească, dacă ei consideră că fraza este politicoasă și să se încrunte dacă înțeleg că fraza este nepoliticoasă.
SPUNEȚI: Aș putea să împrumut creionul tău pentru un minut, te rog? SPUNEȚI: Dă-mi creionul ăla când termini!
SPUNEȚI: Ai vrea să repeți instrucțiunile din nou, te rog?
SPUNEȚI: Spune-mi din nou! Am uitat.
SPUNEȚI: Îmi permiteți să merg la toaletă?
Cereți-le copiilor să reformuleze una dintre propozițiile nepoliticoase, în așa fel încât să devină politicoase. Pot să facă acest lucru adăugând cuvinte sau înlocuind cuvinte cu unele de pe proiectabil.
ÎNTREBAȚI: De ce credeți că este de folos să cerem ceva în mod politicos?
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Exersarea politeții
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
  Spuneți-le copiilor că au șansa să exerseze cu ursulețul Q. Explicați-le că l-ați însărcinat pe ursulețul Q să distribuie materialele folosite la ora de arte pentru următoarea activitate. Copiii vor primi materialele doar atunci când le vor cere politicos ursulețului Q.
Copiii exersează cum să fie politicoși
Țineți ursulețul Q aproape de urechea dumneavoastră, ca și când v-ar șopti ceva. Spuneți-le copiilor că ați aflat că ursulețul Q obișnuia să aibă probleme când era vorba să ceară ceva în mod politicos. Obișnuia să facă multe greșeli spunând: „Unde e al meu?”, „Când e rândul meu?” sau „Dă-mi creioanele!”. Ursulețul Q spune că îi este mai ușor să obțină ceva acum, când știe cum să ceară politicos. Cereți-le copiilor să-și amintească Regulile stabilite de comun acord și să se gândească care dintre ele au legătură cu ideea de a fi politicos.
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a forma echipe. Cereți-le copiilor să lucreze împreună 1 - 2 minute, pentru a decide ce cuvinte să folosească pentru a-i cere ursulețului Q materiale.
Dacă elevii folosesc o frază politicoasă, mișcați capul ursulețului Q în jos și în sus (afirmativ) și dați materialele copiilor. Dacă fraza nu este politicoasă, prefaceți-vă că ursulețul Q vă șoptește să le spuneți copiilor să încerce din nou.
Rezumați lecția, spunându-le copiilor că a cere lucruri în mod politicos este important pentru activitățile din clasa noastră.
 54 Capitolul 3




































































   52   53   54   55   56