Page 52 - Demo
P. 52

  Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 47
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 3 MINUTE
Explicați că în următoarele 24 de ore trebuie să deseneze pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului o imagine a unui prieten, care demonstrează un comportament de prietenie, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați și ascultați copiii în timp ce lucrează paginile pentru carte. Verificați: Comportamentul lor oglindește unul dintre cele patru concepte discutate în timpul activității de Conectare?
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a vă asigura că imaginele desenate de copii exemplifică comportamente bune de prietenie.
    3.2 Reflecție
ABILITĂȚI: empatia, respectul pentru în această lecție despre ce înseamnă să ceilalți, acceptarea perspectivelor,
aprecierea diversității fii prieten.
 Reflectează asupra a ceea ce ai învățat
  Ce lucruri fac prietenii unii pentru alții?
Ce comportamente de prietenie deja aplici?
Pentru cine ai putea să fii un prieten bun?
    Lecția 2 47
 Ce?
Ce lucruri fac prietenii, unii pentru alţii?
Și ce dacă?
Ce comportamente de prietenie aplici deja?
Și acum?
Pentru cine ai putea fi un prieten bun?
           Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 48
   Aplicare
Vaporul prieteniei
Scrie mai jos numele prietenului tău/prietenei tale.
Desenează o imagine a prietenului tău/prietenei tale pregătindu-se să meargă într-o călătorie specială la bordul Vaporului prieteniei.
48 Capitolul 3
                               DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
       Identificã și numește!
CONSOLIDARE
Creeazã! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să creeze trei „cărți ale prieteniei” și să aleagă trei prieteni. Spuneți-le să deseneze o pagină cu imaginea acestor prieteni, arătând comportamente de prietenie specifice fiecăruia. Cereți-le să observe dacă respectivele comportamente sunt similare pentru cei trei prieteni.
Joc de rol!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să facă joc de rol în care să exemplifice comportamente de prietenie. Oferiți-le scenarii. Axați-vă pe modalități de exemplificare pentru situația când unul dintre prieteni este furios, iar ei trebuie să rămână calmi și să se comporte adecvat.
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să identifice și să numească comportamentele de prietenie ilustrate pe pagina lor din carte. Cereți-le să discute împreună cu un partener ce fel de comportament au identificat și de ce este acesta un comportament tipic prietenilor.
Adaugã o propoziție!
ETAPADEAPLICARE. Consolidațicomportamenteledeprietenie,cerându-le copiilor să adauge o propoziție scurtă desenului care ilustrează prietenia. Spuneți-le că propoziția trebuie să conțină cuvântul care denumește comportamentul de prietenie desenat.
  52 Capitolul 3
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?























































   50   51   52   53   54