Page 50 - Demo
P. 50

  DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.2 Săfimprieteni!
Identificarea comportamentelor de prietenie reprezintă cheia procesului de a ne face prieteni. Pentru a dezvolta acest proces, copiii trebuie mai întâi să învețe să identifice comportamentele-cheie exprimate de prieteni.
     COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
D ETAPA DE DESCOPERIRE
  SOCIO-EMOȚIONALĂ
  Conștientizarea socială
ABILITĂȚI: respectul pentru ceilalți, empatia, acceptarea unor perspective diferite, aprecierea diversităţii
Spuneți-le copiilor că lecția de astăzi este despre prieteni, despre lucrurile pe care ei le fac pentru
a îndeplini acest rol și felul în care își exprimă respectul pentru cei din jur. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.2.1.
ÎNTREBAȚI: Cum știți că cineva este prietenul vostru? Ce fel de lucruri fac prietenii, unii pentru alții? Cum se comportă prietenii unii față de alții?
Cereți-le copiilor să împărtășească răspunsurile în perechi. Dacă întâmpină dificultăți în a găsi idei, dați exemple de lucruri pe care prietenii le fac pentru dumneavoastră. Notați răspunsurile lor, pentru a crea o listă a lucrurilor făcute de prieteni. Pe cât posibil, notați ce fac prietenii, nu ceea ce nu fac. Dacă un copil spune: „Prietenii nu
te mint.”, întrebați: „Dacă nu te mint, ce fac ei?”. Scrieți: „Prietenii îți spun adevărul.” Îndrumați-i să-i zâmbească partenerului dacă vor să afle mai multe despre cum să fiți buni prieteni.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Cereți-le copiilor să se gândească la ceea ce fac ei pentru prietenii lor.
ÎNTREBAȚI: Ce lucruri faceți voi pentru prietenii voștri?
Explicați-le copiilor că este important să știm ce face un prieten, astfel vor ști cum să se
comporte cu prietenii lor.
Introduceți patru concepte-cheie ale prieteniei
Spuneți-le copiilor că prietenii fac multe lucruri unii pentru alții, dar astăzi le veți vorbi doar despre patru comportamente specifice. Spuneți-le că prietenii:
• se ascultă unii pe alții;
• lucrează bine împreună;
• răspund pozitiv atunci când prietenul/prietena îi supără;
• răspund pozitiv atunci când prietenul/prietena este supărat(ă) pe ei.
Exemplificați comportamente de prietenie
Spuneți-le copiilor că prietenii se ascultă unii pe alții. Amintiți-le de Semaforul ascultării, arătându-le Proiectabilul 3.1.2 pe care l-ați expus în clasă, la lecția trecută.
SPUNEȚI: Să fii un bun prieten înseamnă să fii un bun ascultător. Acest lucru înseamnă că ne OPRIM din a ne mișca și a vorbi, ne UITĂM la cel care vorbește și îl ASCULTĂM.
Apoi, spuneți-le că prietenii lucrează bine împreună.
SPUNEȚI: Prietenii lucrează bine și se joacă frumos împreună. Acest lucru înseamnă că lucrăm bine împreună atunci când îndeplinim o sarcină la școală
8 M I N U T E
Legătura cu lecția anterioară
 ACTIVITEA 1
    3.2.1
Ce face un
prieten?
      MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.2.1
✔ Cópie ale Proiectabilului de
conectare 3.1.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu
familia
✔ Hârtie cartonată, materiale folosite la ora de arte vizuale
  CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E toată clasa/grupuri mici
A toată clasa
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
      OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ menţiona comportamente de prietenie;
✔ demonstra comportamente de prietenie.
PROGRESUL Abilităților
  ANUL TRECUT, copiii au făcut cu rândul, au împărtășit lucruri cu ceilalţi și i-au inclus și pe alţii în activităţile lor.
   ANUL ACESTA, copiii identifică și demonstrează trăsăturile și comportamentele specifice unui bun prieten.
 ANUL VIITOR, copiii vor învăţa cum să interacţioneze cu alţi copii de vârsta lor, aplicând abilităţile de a asculta, de a împărtăși și de a se juca frumos acasă și la școală.
50 Capitolul 3
  Activitate de descoperire
     










































   48   49   50   51   52