Page 51 - Demo
P. 51

 sau ne jucăm frumos pe terenul de joacă, – adică îi ascultăm pe ceilalți și respectăm ideile și părerile lor.
Spuneți-le că prietenii răspund adecvat atunci când un prieten îi supără.
SPUNEȚI: Se întâmplă ca prietenii să se mai supere unii pe alții. Este important să ne comportăm adecvat și să ne exprimăm sentimentele într-un mod pozitiv, atunci când suntem supărați pe un prieten. Atunci când un prieten ne supără, trebuie să-i spunem într-un mod calm ceea ce simțim.
De exemplu: „Terrance, mă supără faptul că tu ...” și menționăm ce ne deranjează. Nu este adecvat să îl lovim sau să strigăm la el.
Spuneți-le că prietenii răspund adecvat atunci când un prieten este supărat pe ei.
SPUNEȚI: S-ar putea ca prietenii noștri să se supere pe noi pentru ceva ce
am făcut. Dacă se întâmplă acest lucru, trebuie să-i ascultăm când ne spun motivul pentru care sunt supărați pe noi. Folosim Semaforul ascultării pentru a ne asigura că ne ascultăm prietenii. Îi spunem prietenului/prietenei că ne pare rău și că încercăm să ne schimbăm comportamentul. De exemplu: „Data viitoare, îți voi cere permisiunea să îți iau creioanele.”
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le copiilor să întrebe niște adulți despre care cred ei că sunt abilitățile necesare pentru prietenie. Cereți-le
să observe dacă menționează cineva abilitatea de a asculta. Încurajați copiii să întrebe direct dacă ei consideră că abilitatea de a asculta este importantă. Apoi, când copiii împărtășesc cu clasa, cereți-le să menționeze alte abilități de prietenie pe care membrii comunității le consideră importante.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Ce înseamnă calitatea de a fi prieten? Cereți copiilor să discute cu membrii familiei despre relațiile pe care le au cu prietenii lor. În urma discuției, copiii vor putea să afle mai multe exemple de comportament între prieteni.
Aplicații interdisciplinare
MUZICĂ. Cereți-le copiilor să interpreteze o versiune necompetitivă a „scaunelor muzicale” și cereți fiecărui copil să confecționeze o versiune de hârtie a ursulețului Q. Spuneți-le să scrie un număr între 1 și 10 pe burtica ursulețului confecționat. Pentru a vă juca, plasați ursuleții pe podea (unul pentru fiecare copil) într-o ordine întâmplătoare. Apoi, puneți muzică
și cereți-le copiilor să danseze prin clasă și să se oprească când se oprește și muzica. Copiii trebuie să citească numărul de pe burtica celui mai apropiat ursuleț, și apoi vor asculta instrucțiunea pe care le-o veți spune. (Exemplu: să bată din palme/să sară de 5 ori/6 ori etc.). Ideea jocului e ca elevii să se joace politicos în cadrul unui grup. Observați dacă doi copii se opresc din dansat aproape de același ursuleț. Încurajați copiii să folosească comportamente de prietenie în timpul jocului.
ARTELINGVISTICE. Asamblați cartea făcută de copii în timpul activității de exersare. Cereți-le să creeze o copertă. Apoi, citiți cartea împreună cu clasa, fiecare copil citindu-și propria pagină. Așezați cartea în biblioteca clasei, pentru ca toți elevii să aibă acces la ea.
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Cartea prieteniei
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
    Citiți-le elevilor următoarele versuri și explicați-le că este prima pagină a unei cărți pe care ei o vor face.
Prietenii-s buni. Uite ce fac:
Chiar dacă-s puțini, Ei tot te plac.
Explicați-le că fiecare dintre ei va crea o pagină care să ilustreze ce fac ei pentru a-și arăta prietenia.
Copiii creează cartea prieteniei
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a forma grupuri de trei copii. Explicați-le că vor utiliza hârtie cartonată și materiale la ora de arte vizuale, pentru a-și crea propria pagină în carte.
Spuneți-le că pot utiliza cuvinte sau desene, pentru a explica o atitudine prietenească. Spuneți-le să aleagă un lucru pe care-l fac în calitate de prieten(ă), pentru a-l desena sau a scrie. Amintiți-le de Regulile stabilite de comun acord specifice pentru această lecție.
Pe măsură ce copiii lucrează, circulați printre ei, pentru a verifica dacă au înțeles ce au de făcut, și furnizați feedback. Încurajați-i să lucreze împreună în cadrul grupului, pentru a se ajuta unii pe alții cu idei.
Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat unele lucruri pe care oamenii le fac pentru a-și arăta prietenia.
 Lecţia 2 51






































































   49   50   51   52   53