Page 53 - Demo
P. 53

   DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.
     COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Conștientizare socială,
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor
 ABILITĂȚI: cererea de ajutor, empatia
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.3.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursuleţul Q
✔ Materiale folosite la ora de arte
vizuale
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E grupuri mici A toată clasa
OBIECTIV
Elevii vor putea:
✔ exemplifica modalităţi potrivite de a cere ajutorul.
     3 Puținajutor,terog!
O parte a dezvoltării sociale eficiente este reprezentată de învățarea felului în care este cerut ajutorul, atunci când e nevoie. În aceste situații, copiii au oportunitatea de a dezvolta vocabularul specific și abilitățile sociale necesare solicitării ajutorului în așa fel încât ceilalți să răspundă pozitiv.
  D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 MINUTE
Spuneți-le copiilor că lecția de astăzi este despre cum să ceară ajutor sau să ceară ceva de care au nevoie, în mod politicos. Cereți-le voluntarilor să împărtășească modalități de a cere ajutorul. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.3.1. Citiți cu voce tare cuvintele de pe proiectabil.
ÎNTREBAȚI: Ce au toate aceste cuvinte în comun? În ce situații le poate folosi cineva?
ACTIVITEA 1
                 3.3.1
„Te rog”, „Pot să ...”, „Ai putea ...”, „Aș putea să ...” , „Ai vrea să ...”, „Poate ea să ...”, „Vrei să ...”
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
              PROGRESUL Abilităților
Spuneți-le copiilor că toate aceste cuvinte sunt începuturi de întrebări pe care oamenii le folosesc atunci când vor să ceară ceva sau să ceară ajutorul. Cereți-le copiilor să deseneze un zâmbet în aer folosindu-și un deget când sunt pregătiți să învețe mai multe despre modalitățile de a cere ceva sau a cere ajutorul.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Spuneți-le copiilor că în fiecare zi, la școală, au oportunitatea de a exersa cum să ceară
ceva sau cum să solicite ajutorul în mod politicos.
ÎNTREBAȚI: Pentru ce anume cereți permisiunea la școală? Pentru ce anume cereți ajutorul?
Răspunsurile copiilor pot include: ajutor pentru lecțiile de la școală, permisiunea pentru a merge la toaletă, la bibliotecă sau pentru a lua materiale (creioane, hârtie, creioane colorate etc.)
Introduceți poezia Politicos, vă rog!
Spuneți-le copiilor că veți citi o poezie în care personajul cere lucruri în mod politicos, anunțând că poezia se numește: „Andrei avea nevoie de foarfecă.” Citiți poezia
cu voce tare.
Andrei avea nevoie de foarfecă
Să-și termine măiestria / O foarfecă-i lipsea lui Andrei Și știa că Maria / Are foarfeca ei.
Așa c-a întrebat duios: / „Aș putea, te rog frumos?”,
În loc să i-o fure / Ca ea tristețe să-ndure.
Maria îi răspunde: „Sigur că da!” / „Ba chiar o poți folosi toată ziulica.” Rugând oamenii frumos, / Îți e mereu de folos.
Când vrei ajutor să primești, / Cere doar ce dorești.
    Lecţia 3 53
 ANUL TRECUT, copiii au exemplificat modalităţi adecvate de a cere ajutorul.
 ANUL ACESTA, copiii exersează folosirea cuvintelor și a expresiilor pozitive pentru a cere materiale.
 ANUL VIITOR, copiii vor folosi cuvinte și expresii adecvate în timp ce lucrează împreună în cadrul unei vânători de comori.
 Activitate de descoperire
       


















































   51   52   53   54   55