Page 49 - Demo
P. 49
Începeți activitatea cu copiii care se plimbă prin clasă, timp de aproximativ un minut. Spuneți fiecare culoare în ordine. După ce ați spus „Verde”, amintiți-vă să transmiteți un mesaj copiilor, la care aceștia vor răspunde pentru a arăta că ascultă. Repetați activitatea până când ursulețul Q este găsit. Pe parcursul exersării, circulați printre copii, pentru a verifica dacă au înțeles și pentru a oferi feedback care să fie atât pozitiv, cât și constructiv. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat o nouă modalitate de a-și aminti cum să asculte, folosind Semaforul ascultării. Spuneți-le unde pot găsi Semaforul ascultării în Jurnalul elevului. Expuneți Proiectabilul Semaforul ascultării în clasă.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le copiilor să observe comportamente de ascultare pe parcursul săptămânii.
Invitați-i să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Plimbați-vă prin clasă în timp ce copiii exersează și observați cât de bine reacționează ei la mesajele culorii verde.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile din pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine pot copiii să aplice procesul de ascultare în alte situații.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 45
Reflecție
ABILITATE: comunicarea
Folosește cuvinte și desene pentru a reflecta asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre ascultare.
Ce înseamnă să asculți?
Ce faci când asculți?
Cine ai vrea să te vadă că ești un/o bun(ă) ascultător/ ascultătoare?
Lecția 1 45
Ce?
Ce înseamnă să asculţi?
Și ce dacă?
Ce faci când asculţi?
Și acum?
Cine ai vrea să aprecieze că ești un/o bun(ă) ascultător/ascultătoare?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 46
Aplicare În următoarele 24 de ore, gândește-te la Semaforul ascultării. Ce semnifică fiecare culoare a Semaforului ascultării? Cum crezi că te ajută fiecare culoare să-ți
amintești să asculți cu atenție? Scrie cuvinte pentru fiecare culoare pe spațiile de mai jos.
Semaforul ascultării
Termină această propoziție.
Voi folosi Semaforul ascultării pentru a ....
46 Capitolul 3
Jucați un joc!
CONSOLIDARE
Creeazã un afiș!
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Interpretați un joc cu copiii, pentru a consolida ideea de a asculta. Folosiți gesturi ale mâinilor și corpului, pentru a exemplifica termenii:
A SE OPRI, A PRIVI și A ASCULTA. De exemplu, puneți mâinile pe genunchi, stați nemișcat(ă) și uitați-vă la cel/cea care vorbește. Cereți-le copiilor să imite fiecare mișcare a dumneavoastră. (Va trebui să identificați un punct din clasă și să vă prefaceți că vorbitorul este așezat acolo.)
Scrie și deseneazã!
ETAPA DE APLICARE. Consolidați ascultarea mesajelor orale (de exemplu, să demonstreze că ascultă) cerându-le copiilor să scrie și să deseneze imagini simple la comanda dumneavoastră. Mesajele pot include: desenează un pătrat (sau un cerc/ triunghi), colorează pătratul cu roșu (sau cercul/triunghiul), scrie cuvântul câine (sau pisică) cu verde.
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să creeze un afiș al Semaforului ascultării, care să conțină cuvinte și desene care să identifice comportamente
de ascultare pentru fiecare culoare a semaforului. Amintiți-le copiilor că comportamentele de ascultare pentru „verde” trebuie întotdeauna să arate că cineva ascultă. Expuneți afișele în clasă sau în școală.
Joc de rol!
ETAPA DE APLICARE. Creați grupuri mici care să facă joc de rol pentru situațiile scrise de copii în Jurnalul elevului și să arate cum folosesc Semaforul ascultării. Amintiți-le să arate că sunt pregătiți să asculte când ajung la culoarea verde.
Lecţia 1 49
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
© SerhioGrey.

