Page 47 - Demo
P. 47
DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.1
Haideți să ascultăm!
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
Ascultarea eficientă constituie baza dezvoltării relațiilor. Pentru a asculta eficient, copiii trebuie să poată identifica și demonstra comportamente
de ascultare. Utilizarea indiciilor vizuale și verbale îi ajută pe copii să se pregătească să asculte și demonstrează că ei ascultă.
D ETAPA DE DESCOPERIRE
7 MINUTE
ACTIVITEA 1
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor
ABILITATE: comunicarea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.1.1
✔ Proiectabilul de conectare 3.1.2
✔ Cópii ale Proiectabilului 3.1.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E toată clasa/grupuri mici A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica comportamente de ascultare;
✔ demonstra cum să-i asculte pe ceilalţi.
Spuneți-le copiilor că în lecțiile Capitolului 3 vor
explora modalități de comunicare și vor învăța cum
să-i asculte pe alții, dar și să identifice și să facă față
eficient situațiilor de hărțuire. Spuneți-le copiilor
că lecția de astăzi este despre ascultare. Expuneți
Proiectabilul de descoperire 3.1.1. Citiți întrebarea
cu voce tare și spuneți copiilor că numărați până la
trei, iar când ajungeți la trei trebuie să vă spună toți
deodată răspunsul la întrebare. Scopul este de a crea
o situație în care toată lumea vorbește deodată. Cereți
apoi câtorva voluntari să menționeze animalele favorite ale colegilor de clasă.
3.1.1
Eu număr până la trei, apoi voi răspundeți la această întrebare:
Care este animalul vostru favorit?
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
PROGRESUL Abilităților
SPUNEȚI: Întoarceți-vă spre partenerul din dreapta/stânga și numiți doi colegi/două colege cărora le place același animal ca vouă. Numiți un coleg/ o colegă căreia îi place un animal pe care voi nu-l agreați. Numiți un alt animal menționat de un coleg/o colegă.
Copiii nu vor putea spune care au fost răspunsurile colegilor/colegelor, chiar dacă au auzit unele dintre ele. Cereți-le copiilor să se întoarcă spre alt partener și să-i spună de ce cred că a fost dificil să răspundă la întrebările anterioare. Ghidați copiii să recunoască că este dificil să asculte atunci când toată lumea vorbește în același timp, dar este mai ușor să audă dacă sunt pregătiți să asculte.
SPUNEȚI: Acum atingeți-vă urechile, ceea ce în limbajul semnelor semnifică faptul că vreți să învățați modalități de a fi buni ascultători.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Amintiți-le copiilor ce se întâmplă dacă toată lumea vorbește în același timp. Invitați-i
să se gândească cum se pot pregăti să asculte.
ÎNTREBAȚI: Ce puteți face pentru a vă pregăti să ascultați? Ce comportamente folosiți atunci când ascultați?
Permiteți-le copiilor să menționeze comportamente de ascultare care demonstrează că ei ascultă. Ghidați-i să identifice comportamente
precum: să nu se miște, să nu vorbească și să-l/să o
privească pe cel/cea care vorbește.
Introduceți noțiunea Semaforul ascultării
Expuneți Proiectabilul de conectare 3.1.2. Explicați că Semaforul ascultării se aseamănă cu un semafor de circulație și fiecare culoare are o semnificație care-i ajută să se pregătească să asculte.
Culoarea roșie = OPREȘTE-TE din a te mișca și a vorbi! Culoarea galbenă = UITĂ-TE la persoana care vorbește! Culoarea verde = ASCULTĂ persoana care vorbește!
3.1.2
Semaforul ascultării
© SerhioGrey. © JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
Stop!
Fii atent!
Ascultă!
Lecţia 1 47
ANUL TRECUT, copiii și-au amintit să folosească comportamente
de ascultare folosind Semaforul ascultării.
ANUL ACESTA, copiii se vor pregăti să asculte cu ajutorul Semaforului ascultării și vor demonstra că ascultă în timp ce se prefac a fi „trenuri”.
ANUL VIITOR, copiii vor demonstra cum să-i asculte pe alţii, în timp ce aceștia descriu activitatea lor favorită în aer liber.
Activitate de conectare
Activitate de descoperire

