Page 45 - Demo
P. 45
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 42
Ce? Și ce dacă? Și acum?
Ce pași trebuie urmaţi când ai sentimente negative?
Cum crezi că te ajută concentrarea pe un sentiment pozitiv, atunci când ai sentimente negative?
În ce situaţii crezi că ai putea folosi gândirea pozitivă, în clasă?
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre gândirea pozitivă.
Ce pași trebuie urmați când ai sentimente negative?
Cum crezi că te ajută să te concentrezi pe un sentiment pozitiv când ai sentimente negative?
În ce situații crezi că ai putea folosi gândirea pozitivă în clasă?
Reflecție
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le copiilor să înceapă să creeze un plan pentru „o săptămână pozitivă” pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Pot scrie una/două idei și apoi să continue să scrie planul pe parcursul săptămânii. Cereți-le copiilor să se gândească la situațiile mai dificile care ar putea apărea în cursul săptămânii și să-și planifice gânduri și acțiuni pozitive pentru a face față eventualelor emoții negative. Spuneți-le că pot scrie despre situațiile dificile și pot desena imagini care să ilustreze cum au gândit pozitiv.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Pe măsură ce copiii creează poveștile, verificați dacă desenele reprezintă fiecare etapă a poveștii și dacă folosesc cuvinte care identifică emoțiile și descriu cum să facă față acestora. Determinați în ce măsură folosesc elevii Puterea gândirii pozitive, pentru a se ghida.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Evaluați cât de bine pot copiii aplica teoretic ceea ce au învățat despre gândirea pozitivă, pe măsură ce plănuiesc să facă față eficient emoțiilor dificile în viitor.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
42
Capitolul 2
Încearcã! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Amintiți-le copiilor că, pentru a controla o situație dificilă, trebuie să rămână calmi și explicați că gândurile și acțiunile negative rezultă din faptul că nu rămânem calmi și nu gândim clar. Cereți-le să arate fizic cum se pot calma în urma unor situații de frică sau furie (să respire adânc, să se întindă sau să se concentreze pe reglarea bătăilor inimii).
Descrie pașii!
ETAPA DE EXERSARE. Organizați copiii în grupuri, să creeze o poveste de grup bazată pe evenimente care au avut loc în clasă, pentru a-i ajuta să-și amintească pașii Puterii gândirii pozitive. Spuneți-le să folosească atât cuvinte, cât și desene, pentru a identifica și a descrie fiecare pas. Expuneți poveștile în clasă, pentru a-i încuraja pe copii să folosească gândirea pozitivă în timpul situațiilor dificile sau stresante.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 43 Aplicare Plan pozitiv de acțiune pentru săptămâna
mea.
Acestea sunt unele situații în care aș putea avea sentimente negative:
Acestea sunt gânduri pozitive pe care ar trebui să ți le amintești când ai sentimente negative:
Acestea sunt acțiuni pozitive pe care le poți face:
Lecția 8 43
Creeazã benzi desenate! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să creeze benzi desenate despre două personaje: Norm Pesimistul/Nancy Pesimista și Paul Optimistul/Patty Optimista. Spuneți-le să ilustreze, prin desene, modul în care cele două personaje reacționează în situații dificile.
Creeazã un plan!
ETAPADEAPLICARE. Cereți-lecopiilorsă-șiimaginezecăunprieten/o prietenă le spune că are gânduri și sentimente negative în legătură cu ceva ce i s-a întâmplat. Spuneți-le să dezvolte un plan a ceea ce pot spune și pot face pentru a-l/a o ajuta pe prieten(ă) să folosească gândirea pozitivă.
Lecţia 8 45

