Page 44 - Demo
P. 44

  Conexiunea cu comunitatea
Spuneți-le copiilor să discute cu oamenii din școală, alți profesori sau membri ai personalului școlii, despre emoțiile negative pe care le-au avut săptămâna aceasta. Ce gânduri au avut sau ce acțiuni au întreprins care sa-i ajute să gestioneze emoțiile negative și cum i-au ajutat gândurile pozitive să gestioneze mai bine situația?
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Un plan pozitiv și încurajați copiii să creeze împreună cu membrii familiei un plan pozitiv pentru săptămâna aceasta, similar cu cel creat în clasă. Spuneți-le copiilor să ia în considerare situații
mai dificile cu care familia s-ar putea confrunta și să facă un plan care să conțină modalități de a răspunde situaților dificile într-un mod pozitiv.
Aplicații interdisciplinare
MUZICĂ. Cereți copiilor să folosească instrumente din clasă, pentru a crea un cântec care să sublinieze pașii propuși în Puterea gândirii pozitive. Cântecul ar trebui să-i învețe pe cei care-l ascultă cum să folosească această metodă pentru a se ajuta pe ei înșiși și cum metoda poate schimba emoțiile negative în emoții pozitive.
ARTE LINGVISTICE. Cereți copiilor să se gândească la cazuri în care au folosit gândirea pozitivă pentru a schimba o situație dificilă. Copiii pot scrie despre experiența avută și pot explica cum gândirea lor pozitivă a rezolvat situația.
Copilul identifică frica, dar ia măsuri pozitive pentru a-i face față. Rezultatul final este că el se simte fericit și poate face față situației într-un mod pozitiv.
ÎNTREBAȚI: Care credeți că a fost cauza felului în care s-a simțit copilul la finalul celor două exemple?
Exemplificați cum gândim pozitiv
Exemplificați puterea gândirii pozitive.
SPUNEȚI: Mă simt extrem de frustrat(ă) acum. Câinele de care am grijă săptămâna aceasta și care este al unui prieten, mi-a ros pantofii preferați.
Cereți-le copiilor să identifice sentimentul exprimat de dumneavoastră.
SPUNEȚI: Acum voi încerca să am gânduri pozitive legate de această situație. Să vedem! Săptămâna aceasta a fost distractivă, având câinele la mine. Este drăguț și îi place să-l îmbrățișez. De asemenea, mă bucur că pot să-mi ajut prietenul, având grijă de câinele lui. E adevărat, mai am și alte perechi de pantofi, dar nu am alți căței de îngrijit, doar pe acesta.
Întrebați copiii care este gândul/gândurile pozitive pe care l-ați/le-ați identificat și mulțumiți-le pentru răspunsurile lor.
SPUNEȚI: Voi merge în acest weekend să-mi cumpăr o nouă pereche de pantofi și mă voi bucura de câine cât timp îl mai am în grijă. Acum, mă simt recunoscător/recunoscătoare pentru timpul pe care-l am de petrecut cu el și sunt fericit(ă) să-mi pot ajuta prietenul.
Cereți-le copiilor să repete acțiunea dumneavoastră de a vă concentra pe gânduri pozitive și de a exprima noi emoții pozitive (recunoștință și fericire).
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Exersarea gândirii pozitive
  Spuneți-le copiilor că vor exersa gândirea pozitivă, creând o poveste despre felul în care pot ei aborda o problemă și schimbarea emoțiilor negative în sentimente pozitive.
Copiii exersează gândirea pozitivă
Cereți-le copiilor să folosească pagina Exersare din Jurnalul elevului, pentru a crea o poveste în care să ilustreze cum pot face față unui sentiment sau unei situații negative, folosind gândirea pozitivă. Cereți-le să se gândească la o situație în care au avut un sentiment negativ, cum ar fi frică, tristețe sau furie și să identifice sentimentele, gândurile și acțiunile. Amintiți-le de Puterea gândirii pozitive:
• Identifică emoția pe care o ai;
• Gândește pozitiv în legătură cu situația;
• Acționează pe baza gândului pozitiv;
• Identifică noua emoție pe care o simți.
Asigurați-vă că fiecare copil identifică o emoție negativă, numește un gând pozitiv
pe care l-ar putea avea în situația respectivă, numește o acțiune pe care ar putea să o facă și identifică emoția pe care o simte după ce evenimentul s-a produs pe pagina din Jurnalul elevului. Verificați dacă elevii desenează imagini care să ilustreze fiecare dintre pașii menționați mai sus sau scriu cuvinte pentru a identifica sau a descrie fiecare pas. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat cum să gândească pozitiv în situații dificile.
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 44 Capitolul 2




































































   42   43   44   45   46