Page 42 - Demo
P. 42
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 39
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le copiilor să scrie pe post-it-uri cele trei modalități de a răspunde furiei și să le lipească pe banca lor. Spuneți-le că pot împărtăși cu clasa situațiile când una dintre modalități i-a ajutat. Cereți-le copiilor să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a reflecta asupra strategiilor învățate în această lecție ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați dacă elevii discută modalități pozitive de a răspunde situațiilor propuse. Pentru a evalua înțelegerea copiilor de a reacționa pozitiv în situații de furie, desenele lor ar trebui să ilustreze răspunsuri bazate pe cele trei modalități pozitive menționate în această lecție.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile copiilor la întrebările de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine au înțeles modalitățile de a gestiona pozitiv furia lor și a altora, atât la școală, cât și în afara ei.
Reflecție
Care sunt cele trei modalități de a răspunde furiei cuiva?
De ce crezi că ai nevoie de modalități pozitive de a face față furiei?
Cum poți folosi aceste abilități acasă? Dar pe terenul de joacă?
Lecția 7 39
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre cum să faci față furiei.
Ce?
Care sunt cele trei modalităţi de a răspunde furiei cuiva?
Și ce dacă?
De ce crezi că ai nevoie de modalităţi pozitive de a face faţă furiei?
Și acum?
Cum poţi folosi aceste abilităţi acasă? Dar pe terenul de joacă?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 40
Aplicare
În această săptămână, gândește-te la ce ai învățat în legătură cu modalitățile pozitive de a face față furiei și cum poți aplica aceste abilități în timpul pauzelor. Cum poți folosi aceste informații pentru a te ajuta? Scrie răspunsurile mai jos și apoi pe post-it-uri pe care să le lipești pe banca ta.
Care sunt modalitățile pozitive de a răspunde propriei tale furii pe terenul de joacă?
Care sunt modalitățile pozitive aplicate de prietenii tăi pentru a-și controla furia sau a face față furiei altor persoane?
40 Capitolul 2
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Discutã! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Vizitați fiecare grup în timp ce exersează „Cum facem?” și cereți voluntarilor să mimeze cum ar arăta copiii din situația dată. Discutați caracteristicile fizice ale furiei, cum ar fi fața roșie, pumnii încleștați, plânset, ochi mijiți etc.
Creeazã o listã de verificare!
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le grupurilor să creeze o listă de verificare
pe care o pot folosi atunci când trebuie să facă față furiei altor oameni. Cereți-le să discute lucrurile pe care trebuie să le țină minte înainte sau în timpul furiei cuiva. Exemplele pot include: rămâi calm, respiră adânc, ascultă fără să întrerupi, cere-ți scuze dacă e necesar, identifică un adult care te poate ajuta și decide dacă trebuie să te îndepărtezi. Cereți-le să adauge ilustrații și să expună afișele în clasă.
Analizeazã! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți -le copiilor să-și amintească situații în care
nu și-au gestionat furia eficient. Invitați-i să analizeze situația și să determine ce au făcut, încât situația s-a înrăutățit și cum ar trebui să reacționeze diferit în situații asemănătoare în viitor. Copiii pot folosi un tabel cu două coloane pentru a compara răspunsurile.
Gândește-te!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să-și imagineze că sunt pe terenul
de joacă și observă doi copii care nu pot gestiona furia în mod pozitiv. Cereți-le să discute modalitățile prin care îi pot ajuta pe cei doi copii: să le ceară să se calmeze, să-i asculte, să-i ajute să se îndepărteze unul de celălalt pentru a se calma sau să ceară ajutor unui adult.
42 Capitolul 2
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?

