Page 41 - Demo
P. 41
meu de prieteni buni. Arătați-le copiilor cum să țină degetele sus, pentru a număra până la cinci. Respirați adânc după fiecare număr.
Apoi cereți-le copiilor să se uite la următoarea imagine, Cere ajutor!
SPUNEȚI: Dacă furia cuiva vă face să vă simțiți în pericol, trebuie să cereți ajutorul unui adult de încredere. De exemplu, odată, când eram la școală, nu m-am simțit confortabil în ceea ce privește felul cum reacționa un coleg, așa că m-am îndepărtat de situație și am cerut ajutorul unui adult de încredere. Dacă sunteți vreodată îngrijorați de siguranța voastră sau a altora, cereți ajutor unui adult de încredere.
Apoi cereți copiilor să se uite la ultima imagine, Stai deoparte!
SPUNEȚI: Uneori, furia este prea mare ca persoana în cauză să poată vorbi despre problemă. Odată, am fost într-o situație în care persoana era atât de furioasă încât nu putea să vorbească, așa că am lăsat-o în pace până când s-a calmat îndeajuns să poată să vorbească despre problema ei. După un timp, am reușit să vorbim despre motivul furiei ei și ne-am simțit mai bine. Dar a fost o idee bună să o las în pace, pentru că uneori oamenii, când sunt supărați, spun lucruri sau fac lucruri negative pe care nu le-ar face în mod normal. Uneori este mai bine să așteptăm.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că vă ajută aceste trei modalități să faceți față furiei altora?
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le copiilor să întrebe adulții din școală cum se calmează atunci când au sentimente de furie și apoi să creeze
o listă cu strategii pentru a face față furiei. Pot discuta și împărtăși cu clasa rezultatele.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Relaxează-te! Încurajați copiii ca împreună cu membrii familiei să aibă câteva momente de liniște când toată lumea se calmează și este relaxată. După ce încearcă această metodă de câteva ori, cereți-le copiilor să discute cu membrii familiei dacă aceste momente îi ajută în mod pozitiv să facă față furiei sau situațiilor care le cauzează supărare.
Aplicații interdisciplinare
EDUCAȚIEFIZICĂ. Învățați-ipe copii exerciții de yoga și discutați cum acestea îi pot ajuta să devină calmi. Cereți-le copiilor să facă exerciții precum inspirare și respirare adâncă sau întinderi, pentru a se calma.
ARTELINGVISTICE. Cerețicopiilor să scrie povești în care personajele să fie sentimente și să treacă prin diferite situații. Cereți-le să menționeze ce ar face sau ar spune fiecare dintre ele și cum s-ar putea ajuta unele pe altele. De exemplu, copiii ar putea menționa modalități prin care Calm ar putea să ajute Furia sau Fericit ar putea să-l ajute pe Trist.
E
ETAPA DE EXERSARE
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Explicați activitatea Cum facem față?
Spuneți-le copiilor că vor lucra în grupuri mici, pentru a discuta modalități de a face
față situațiilor când ei sunt furioși și când alții sunt furioși.
Copiii exersează modalități de a răspunde pozitiv în situații de
furie
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma grupuri mici. Amintiți-le copiilor de Regulile stabilite de comun acord pentru această activitate. Cereți grupurilor să discute modalități pozitive de a face față furiei lor sau a altora. Apoi cereți-le ca pe pagina Exersare din Jurnalul elevului să deseneze sau să scrie propoziții care să exprime modalități de a răspunde situațiilor de furie. Amintiți-le copiilor de cele trei modalități de a răspunde furiei:
• Ascultă și discută!
• Cere ajutor!
• Stai deoparte!
Cereți-le voluntarilor din fiecare grup să spună cum grupul lui/ei a decis care este modalitatea de a face față furiei din fiecare situație menționată în Jurnalul elevului. Discutați răspunsurile: Ascultă și discută! pentru situația 1, Stai deoparte! pentru situația 2 și Cere ajutor! pentru situația 3.
Rezumați lecția, subliniind faptul că acum copiii știu trei modalități pozitive de a răspunde furiei. Expuneți Proiectabilul Când cineva este furios în clasă.
Lecţia 7 41

