Page 40 - Demo
P. 40

   DEZVOLTARE PERSONALĂ
Să facem față sentimentelor noastre!
Educația emoțională presupune identificarea și acceptarea sentimentelor de furie ca fiind normale. Copiii trebuie să cunoască modalități de gestionare a furiei și să răspundă pozitiv furiei altor persoane.
D ETAPA DE DESCOPERIRE
Spuneți-le copiilor că astăzi vor învăța despre controlul impulsurilor și despre modalități de a-și controla emoțiile. Cereți-le să-și amintească situații în care au fost supărați sau furioși pe cineva. Furia este
o emoție normală simțită de toată lumea. Cereți-le să-și amintească cum și-au exprimat furia în trecut. Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.7.1, ca exemplu de exprimare a furiei.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că își exprimă acest
copil furia? Ce credeți că s-a întâmplat după ce acest copil și-a exprimat furia astfel? De ce credeți că această reacție nu l-a ajutat pe copil? Cum v-ați exprimat furia în trecut? Ce ați făcut sau ce ați spus?
Permiteți-le voluntarilor să împărtășească cu clasa gândurile lor. Spuneți-le copiilor că în această lecție vor afla mai multe despre cum să facă față furiei.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le copiilor că, uneori avem sentimente de furie și câteodată prietenii noștri au sentimente asemănătoare. Explicați-le că este normal să avem astfel de sentimente și că vor învăța ce să facă atunci când cineva are sentimente de furie.
ÎNTREBAȚI: Ce faceți când cineva la școală este furios pe voi? Introduceți activitatea Când cineva este furios
Explicați că e bine să știm ce să facem atunci când cineva este furios pentru a nu înrăutăți situația. Expuneți Proiectabilul de conectare 2.7.2 și spuneți copiilor că acestea sunt câteva modalități pozitive prin care pot face față furiei altora:
Când cineva este furios:
• Ascultă și discută!
• Cere ajutor!
• Stai deoparte!
Exemplificați cum răspundem pozitiv
sentimentelor de furie
Exemplificați cum ați răspuns furiei altora în trecut. Folosiți următoarele exemple sau dați exemple proprii. Cereți-le copiilor să se uite la prima imagine, Ascultă și discută! Se pot uita la imagine și în Jurnalul elevului.
SPUNEȚI: Un mod de a face față furiei cuiva este să ascultăm ce are de zis persoana respectivă și apoi să oferim o soluție problemei. De exemplu, când unul dintre colegii mei de clasă s-a înfuriat pe mine că i-am rupt creionul, am rezolvat problema cerându-mi scuze și oferindu-i unul dintre creioanele mele. Și mă bucur că am procedat astfel, pentru că acum el face parte din grupul
  2.7
  COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
  SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoorganizare
  ABILITĂȚI: controlul impulsurilor, gestionarea stresului
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.7.1
✔ Proiectabilul de conectare 2.7.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Post-it-uri
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Cartonașe
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E grupuri mici A toată clasa
8 MINUTE
Legătura cu lecția anterioară
 ACTIVITEA 1
     2.7.1
                                                     © Zurijeta. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
     OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ răspunde în moduri pozitive comportamentelor de furie;
✔ răspunde adecvat comportamentelor de furie ale colegilor și prietenilor.
PROGRESUL Abilităților
          2.7.2
Cum gestionăm furia?
Cere ajutor! Stai d
© 20
 ANUL TRECUT, copiii au învăţat să identifice, să înţeleagă și să facă faţă sentimentelor de furie în moduri pozitive.
   Ascultă și discută!
eoparte!
                                                                                 ANUL ACESTA, copiii învaţă să identifice și să răspundă adecvat sentimentelor de furie.
   © Magali Morales. © Magali Morales. © Magali M 15 Lions Clubs International Foundation. All rights res
orales. erved.
  ANUL VIITOR, copiii vor identifica idei constructive pentru a face faţă sentimentelor negative.
40 Capitolul 2
 Activitate de conectare
Activitate de descoperire
      







































   38   39   40   41   42