Page 38 - Demo
P. 38

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți copiilor să invite alți copii sau membri ai școlii să pozeze pentru fotografii în care să facă diferite fețe care să exprime sentimente. Apoi, spuneți-le să eticheteze fotografiile și să le expună pe holurile școlii.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Este emoţionant! și încurajați copiii să se uite la emisiunea lor preferată împreună cu membrii familiei. Încurajați copiii
ca pe măsură ce urmăresc emisiunea să observe emoțiile exprimate de personaje. Apoi, invitați familiile
să discute despre aceste emoții și despre felul în care au fost exprimate de personaje.
Aplicații interdisciplinare
EDUCAȚIE PENTRU
SĂNĂTATE. Cerețicopiilorsăcaute informații despre legătura dintre sănătate și emoții. Încurajați-i să folosească biblioteca sau internetul pentru a afla care sunt efectele pozitive ale exercițiului fizic asupra stării de spirit.
EDUCAȚIEFIZICĂ. Cerețicopiilor
să facă o serie de activități pentru
a descoperi cum aceste activități afectează sentimentele. Începeți cu activități relaxante, cum ar fi exerciții de întindere sau yoga și apoi, continuați cu activități energizante, cum ar fi alergatul sau dansul.
Observați cum fiecare cuvânt se corelează cu un cuvânt predat anterior. Explicați că aceste cuvintele pot avea sensuri diverse și discutați despre ceea ce le face să fie ușor diferite de altele. Pentru cuvintele noi, explicați ce înseamnă și în ce contexte pot fi folosite. Oferiți copiilor șansa să adauge noi cuvinte celor de pe listă.
Exemplificați utilizarea cuvintelor care denumesc sentimente
Spuneți-le copiilor că este normal să aibă sentimente diferite pe parcursul unei zile. La începutul zilei, o persoană poate să aibă un fel de sentimente, iar la finalul zilei s-ar putea ca sentimentele să fie complet diferite.
Pe măsură ce menționați fiecare sentiment, exprimați facial sentimentul respectiv.
SPUNEȚI: În această dimineață m-am simțit înfricoșat(ă) sau speriat(ă)
din cauza unui zgomot care m-a trezit. După ce mi-am dat seama că era
doar vecinul meu care a scos gunoiul afară, m-am simțit furios/furioasă că m-a trezit. Am fost și îngrijorat(ă) că mă temeam să nu fie altcineva, vreun străin. Odată ce mi-am dat seama că totuși era vecinul și că nu era vina lui că m-am trezit, m-am simțit bucuros/bucuroasă. Am fost surprins(ă) că aveam mai mult timp liber înainte să plec la serviciu, așa că m-am simțit fericit(ă)! Când am ajuns la școală, eram pregătit(ă) de ziua care începea. Acum,
sunt entuziasmat(ă) să exersez împreună cu voi cuvintele care denumesc sentimente.
ÎNTREBAȚI: În ce situații credeți că ați putea folosi aceste cuvinte care denumesc sentimente?
Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au recapitulat cuvinte care denumesc sentimente și au învățat altele noi. Expuneți în clasă Proiectabilul Cuvinte care denumesc sentimente.
   E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea Să scriem despre sentimente!
  Spuneți-le copiilor că, în grupuri mici, vor folosi cuvintele învățate anul trecut și astăzi pentru a scrie o poveste cu ilustrații simple despre un copil și sentimentele lui pe parcursul unei zile.
Copiii exersează identificarea sentimentelor
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma grupuri mici. Amintiți-le
copiilor de Regulile stabilite de comun acord relevante pentru această activitate. Cereți grupurilor să lucreze în echipă pentru a schița mai întâi și apoi pentru a scrie o poveste despre un personaj care are sentimentele pe care tocmai le-au discutat. Cereți-le copiilor să folosească pagina Exersare din Jurnalul elevului, pentru a identifica situațiile și sentimentele trăite de personaj la începutul, mijlocul și finalul povestirii:
• Început: Spune și desenează ce i se întâmplă prima dată personajului și cum se simte;
• Mijloc: Spune și desenează ce i se întâmplă apoi personajului și cum se simte;
• Final: Spune și desenează ce i se întâmplă ultima dată personajului și cum se simte.
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   38 Capitolul 2

































































   36   37   38   39   40