Page 37 - Demo
P. 37

   DEZVOLTARE PERSONALĂ
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
2.6 Știusăidentificcesimtpe parcursul unei zile!
   Educația emoțională la copii constă în identificarea, înțelegerea, numirea, comunicarea și controlarea emoțiilor. Copiii dobândesc vocabularul necesar pentru numirea și înțelegerea sentimentelor proprii.
   SOCIO-EMOȚIONALĂ
Autoconștientizare
 ABILITATE: identificarea emoțiilor
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 2.6.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.6.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica sentimentele pe care le au pe parcursul unei zile;
✔ aminti sentimentele învăţate la clasa pregătitoare și vor adăuga sentimente noi, celor deja identificate.
 D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 M I N U T E
  Legătura cu lecția anterioară
 ACTIVITEA 1
     2.6.1
    Prima zi
Prima zi din clasa I
speriat, fericit, entuziasmat
Acum
fericit, entuziasmat
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
       din clasa pregătitoare
      speriat, fericit, trist
      PROGRESUL Abilităților
Anunțați copiii că astăzi vor identifica emoțiile pe
care le au. Cereți-le să se gândească la sentimentele
pe care le-au avut în prima zi când au început clasa
pregătitoare. Cereți-le voluntarilor să vorbească
despre emoțiile trăite atunci. Amintiți-le copiilor
cum s-a simțit ursulețul Q în prima zi. Apoi, cereți-le
voluntarilor să vorbească despre cum s-au simțit în
prima zi de școală a acestui an. Spuneți-le copiilor să
discute despre sentimentele pe care le au acum, când
vin la școală în fiecare zi. Expuneți Proiectabilul de descoperire 2.6.1 pentru a ajuta copiii să-și amintească emoțiile în cele trei situații. Cereți-le copiilor să se întoarcă spre un partener/o parteneră și să discute următoarele întrebări:
ÎNTREBAȚI: Cum te-ai simțit în prima zi de clasă pregătitoare? Cum te-ai simțit în prima zi de școală a clasei I? Cum te simți acum, când vii la școală în fiecare zi?
Cereți-le voluntarilor să împărtășească gândurile lor cu clasa. Spuneți-le copiilor că în această lecție vor învăța mai multe despre identificarea și numirea sentimentelor.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Spuneți-le copiilor că prima dată vor recapitula unele sentimente învățate deja, iar pe
parcursul lecției vor învăța mai multe cuvinte care exprimă sentimente.
ÎNTREBAȚI: Ce cuvinte care denumesc sentimente folosiți?
Permiteți-le voluntarilor să împărtășească cu clasa ideile lor. Apoi, faceți o recapitulare scurtă a cuvintelor care denumesc sentimente pe care copiii le-au învățat anul trecut. Acestea includ: fericit, trist, speriat și entuziasmat.
Introduceți cuvinte care denumesc sentimente
Spuneți-le copiilor că este important să știm cuvintele care denumesc sentimente, pentru a putea exprima ce sentimente avem. Expuneți Proiectabilul de conectare 2.6.2. Citiți lista cuvintelor care denumesc sentimente. Cereți-le să se gândească ce înseamnă acestea.
Cuvinte care denumesc sentimente:
• furios;
• înfricoșat; • bucuros;
• surprins; • îngrijorat.
          2.6.2
furios
Cuvinte care
înfricoșat denumesc sentimente
îngrijorat
            bucuros surprins
© 3445128471. © James Peragine. © catchlights_sg. © JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
 Lecţia 6 37
 ANUL TRECUT, copiii au identificat sentimente pe care le aveau în diferite situații.
 ANUL ACESTA, copiii își amintesc sentimentele învăţate la clasa pregătitoare și vor adăuga sentimente noi, celor deja știute.
 ANUL VIITOR, copiii vor identifica relaţii între sentimente și acţiuni.
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
  

































   35   36   37   38   39