Page 39 - Demo
P. 39
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce? Care sunt cuvintele care denumesc sentimente?
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 35
Reflecție
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre identificarea emoțiilor.
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Și ce dacă? Și acum?
Cum crezi că te ajută folosirea cuvintelor care denumesc sentimente să arăţi exact ce simţi?
În ce situaţii crezi că ai putea folosi cuvinte care denumesc sentimente?
Care sunt cuvintele care denumesc sentimente?
Cum crezi că te ajută folosirea cuvintelor care denumesc sentimente să arăți exact ce simți?
În ce situații crezi că ai putea folosi cuvinte care denumesc sentimente?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 36
A
ETAPA DE APLICARE
2 MINUTE
Expuneți povestirile în clasă și apoi spuneți copiilor să își petreacă restul zilei observând comportamente și ascultând cuvintele folosite de alți copii pe terenul de joacă sau în cantină. Spuneți-le să completeze pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului observațiile lor ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați dacă elevii creează un fir coerent și organizat al evenimentelor povestirii și dacă fiecare eveniment este concentrat pe emoțiile sau sentimentele discutate în clasă. Observați, de asemenea, cât de bine exprimă copiii sentimentele personajelor lor și dacă potrivesc corect „fețele” cu emoțiile.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile copiilor de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a vedea dacă au înțeles cuvintele care denumesc sentimente și au observat folosirea lor de către alți copii.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Lecția 6 35
Aplicare
Săptămâna viitoare observă elevii pe terenul de joacă sau la cantină. Când ai auzit alt elev/altă elevă folosind cuvintele despre care am discutat? Ce se întâmpla atunci? Ce fel de comportament avea elevul/eleva când a folosit cuvântul?
Joc de mimã! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să facă un joc de mimă. Un copil (sau învățătorul/învățătoarea) numește un sentiment. Jucătorii trebuie să mimeze un exemplu fizic al sentimentului respectiv. De exemplu: baterea din picioare pentru furie, tremurat pentru frică etc.
Creeazã o carte!
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le grupurilor să lucreze împreună pentru a crea o carte bazată pe poveștile lor. Copiii pot să scrie fiecare secțiune a poveștii pe pagină diferită și să includă ilustrații care să reprezinte situațiile și sentimentele personajelor.
Unde și când ai auzit pe cineva folosind unul din cuvintele care exprimă sentimente?
Ce s-a întâmplat atunci când a fost folosit cuvântul?
Ce comportament avea elevul/eleva când a folosit cuvântul?
36 Capitolul 2
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să folosească poveștile lor pentru
a crea o scenetă numită „O zi din viață ...” . Cereți-le să creeze scenarii din poveștile lor și apoi să le folosească, pentru a juca sceneta în fața altor clase. Scenetele trebuie să urmeze evenimentele poveștilor și copiii să interpreteze emoțiile simțite de personajele poveștilor.
Observã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să lucreze în grupuri mici, pentru a analiza datele colectate din observarea altor copii. Ce au observat mai mult, sentimente pozitive sau negative? Unde au observat cele mai multe sentimente pozitive? Dar dificile? Ce aflăm din aceste date despre felul în care observăm sentimentele altora? Cereți-le copiilor să prezinte oral rezultatele în fața clasei.
Creeazã o scenetã!
Lecţia 6 39

