Page 36 - Demo
P. 36
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 31
Reflecție
Care sunt pașii planului pentru îndeplinirea scopurilor?
Cum te simți când realizezi o sarcină care este parte a realizării scopului? Dar când îți realizezi scopul?
În ce fel crezi că te ajută la școală faptul că-ți stabilești scopuri? Dar acasă?
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Invitați copiii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a reflecta
asupra lucrurilor învățate în această lecție, despre stabilirea scopurilor și modalitățile de realizare a acestora ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare. Amintiți-le să revină la pagina Aplicare, odată ce și-au realizat scopul.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Evaluați cât de bine folosesc copiii Planul îndeplinirii scopului, pentru a identifica un scop realizabil în clasa I. Întrebați-i, de asemenea, dacă identifică sarcini mici, cronologice, pentru realizarea scopului final.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți răspunsurile copiilor la întrebările de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a vedea dacă au înțeles procesul de stabilire a scopurilor și modalitățile de realizare a acestora.
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 32
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre stabilirea scopurilor.
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Lecția 5 31
Gândește-te la scopurile pe care le ai în viață. Desenează o Aplicare imagine și folosește cuvinte pentru a descrie scopurile tale.
Gândește-te la un scop pe care îl ai în prezent și la scopuri stabilite pentru viitor. Revin-o la această pagină atunci când ti-ai realizat scopurile.
Scopuri realizate în trecut
Scopuri în curs de realizare
Scopuri în viitor
32 Capitolul 2
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Stabilește un scop al clasei!
CONSOLIDARE
Discutã!
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să stabilească un scop concret al clasei, cum ar fi curățenia în sala de clasă. Cereți-le să scrie pe bucăți de hârtie pași mici de urmat pentru scopul final. Aceștia pot include: ștergerea tablei, ștergerea prafului de pe rafturi etc. Formați grupuri de doi sau trei copii care să îndeplinească sarcinile. După ce sarcinile sunt îndeplinite, cereți clasei să aplaude.
Creeazã o listã!
ETAPADEAPLICARE. Cereți-lecopiilorsăcreezeolistăcutoatescopurilepe care doresc să le realizeze. Apoi, să le încercuiască pe cele care cred ei că pot fi realizate în clasa I. Spuneți-le să creeze un tabel cu două coloane. În prima coloană să scrie Scopuri pentru clasa I, iar în a doua coloană Scopuri în viață. Spuneți-le, de asemenea, să se concentreze pe scopul pentru clasa I pe care doresc cel mai mult să-l realizeze pentru activitățile din clasă.
ETAPADEAPLICARE. Cereți-lecopiilorsădiscutecudirectorul/directoareașcolii despre scopurile pe care le au în legătură cu școala. Spuneți-le să-l/să o întrebe despre pașii de urmat pentru realizarea lor. Furnizați copiilor hârtii care conțin scări pentru a-și nota informațiile interviului.
Prezintã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să împărtășească cu clasa informațiile obținute în urma discuției cu directorul/directoarea școlii. Cereți-le să creeze o listă cu pașii de urmat care să aibă titlul „Pași de urmat pentru succesul la școală” și care să-i motiveze atunci când vor să-și atingă scopurile.
36 Capitolul 2

