Page 46 - Demo
P. 46

                                                    3
                                         Capitolul 3
        Capitolul 4
 Capitolul 5
  Capitolul 6
 Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
Reflecție și încheiere
   Capitolul 1
Capitolul 2
                                             3
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Conștientizare socială
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
o comunicarea;
o empatia;
o respectul pentru ceilalți;
o acceptarea unor perspective diferite;
o aprecierea diversității; o cererea de ajutor;
o lucrul în echipă;
o implicarea socială;
o rezolvarea conflictelor.
46 Capitolul 3 · Dezvoltare socială
O comunitate de învățare pozitivă
Dezvoltare personală
Dezvoltare socială
 PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Veți avea nevoie de ursulețul Q sau de un alt ursuleț de pluș pe durata întregului capitol.
Lecția 1: Lecția 2: Lecția 3: Lecția 5:
Lecția 6: Lecția 7:
Proiectabilul „Semaforul ascultării”
Carton, materiale folosite pentru ora de arte vizuale*
Materiale folosite pentru ora de arte vizuale*
Carton, materiale folosite pentru ora de arte vizuale* Proiectabilul „Hărțuirea este nocivă”
Proiectabilul „Cum facem față situațiilor de hărțuire?” Proiectabilul „Îmi pasă. Am grijă. Acționez!”
Pregătire avansată pentru acest capitol
Lecția 3: Găsiți o scenetă/parte dintr-o piesă de teatru în care personajele sunt politicoase, nepoliticoase sau amândouă. *
Lecția 4: Invitați un membru al personalului școlii să viziteze clasa, ca invitat special.
Lecția 5: Creați trei puncte de lucru în clasă.*
Lecția 6: Printați o cópie a Proiectabilului 3.7.2. Folosiți un recipient gol pentru a crea cutia „Stop hărțuirii!”. Folosiți calculatoarele din laboratorul de informatică. *
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
      ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
VULTURUL ȘI PUII. Acest joc este popular în zonele rurale din China, unde vulturii și uliii vânează puii sătenilor. Pentru început, formați grupuri de zece copii. Cereți fiecărui grup să se alinieze în linie dreaptă și fiecare copil să pună mâinile pe umerii celui din față. Primul copil din rând este „Găina” iar toți ceilalți din rând sunt puii. Alegeți un copil din fiecare rând pentru a fi „Vulturul”. „Vulturul” stă cu fața
la „Găină”, la o distanță de cinci pași. La auzirea unui semnal dat de dumneavoastră, „Vulturul” începe să „zboare” la stânga și la dreapta rândului, încercând să atingă ultimul copil din linie. „Găina” și restul „puilor” încearcă să-l protejeze pe ultimul „pui” din linie, legănând/ mișcând rândul din calea „Vulturului”. Copiii din rând nu au voie să
ia mâinile de pe umerii celor din fața lor. Dacă „puiul” de la capătul rândului este prins, acesta devine următorul „Vultur”, iar cel care a fost „Vultur” se alătură „puilor” din rând.
ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
ANA,MIHAI,DANȘIKATE. Spunețicopiilor următoarea poezie:
Ana, Mihai, Dan și Kate
Au mers în parc la joacă.
Au luat niște jucării și jocuri Și plănuiau să stea ziua toată.
Voiau să sară și să alerge,
Să râdă, să cânte și să danseze De-a baba oarba să se joace
Și împreună să se distreze.
Dar Ana i-a luat lui Kate o jucărie
Și Kate a luat-o înapoi.
Apoi, Mihai a-nceput certăreț să fie
Chiar și Dan făcea tărăboi.
Curând, toată lumea se certa Și fiecare vorbe urâte spunea. Și-au luat lucrurile și au plecat Și fiecare singur s-a jucat.
Dar, jucându-se așa, singuri, Nu s-au distrat deloc.
Fiindcă e nevoie de mai mulți Pentru a juca un joc.
Așa că Ana, Mihai, Dan și Kate Din nou în parc s-au întâlnit. Și-au cerut scuze unul altuia Și s-au jucat fără să se fi jignit.
   Cap.



































   44   45   46   47   48