Page 58 - Demo
P. 58

  Conexiunea cu comunitatea
Încurajați copiii să se gândească la orice voluntar care lucrează în școală, cum
ar fi ajutor la bucătărie sau asistent
de laborator. Cereți copiilor să creeze felicitări de mulțumire pentru ajutorul acordat școlii.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Recunoscător pentru familia mea. Copiii și membrii familiei își scriu bilete de mulțumire unul altuia, pentru anumite lucruri făcute în casă.
Aplicații interdisciplinare
MUZICĂ. Ajutați copiii să creeze versurile unui cântec care să consolideze înțelegerea meseriilor variate din școală. Cereți copiilor să intoneze cântecul, pentru a se gândi la modalitățile prin care personalul școlii contribuie la dezvoltarea comunității școlare.
ARTELINGVISTICE. Împărțițiclasa în grupuri mici și permiteți fiecărui grup să aleagă un membru al personalului școlii, despre care vor să afle mai multe. Cereți fiecărui grup să îi facă o fotografie persoanei respective și să scrie un articol scurt despre activitatea acesteia în școală. Articolele pot fi expuse sau citite în clasă.
Introduceți activitatea de explicare a modalității prin care
punem întrebări oamenilor din școală
Expuneți Proiectabilul de conectare 3.4.1, pentru a ajuta copiii să formuleze întrebări. Notați întrebările copiilor pe proiectabil.
Exemple de întrebări suplimentare:
• Ce vă place la slujba dumneavoastră? • Ce v-a făcut să alegeți această carieră? • Ce e dificil în legătură cu slujba
dumneavoastră?
• Cum ajutați alți membri ai personalului școlar? • Cum ați început această carieră?
Amintiți-le copiilor de Regulile stabilite de comun acord și cereți-le să evite întrebările personale, cum ar fi „Ce salariu aveți?”
Exemplificați modul în care adresăm întrebări oamenilor din
școală
Demonstrați cum puneți întrebările generate de copii, într-o modalitate care exprimă respect și interes pentru invitat(ă) și recunoștință pentru timpul acordat. Solicitați un copil care să se prefacă că este invitatul/invitata.
SPUNEȚI: Vreau să fiu clar și să vorbesc tare, astfel încât invitatul/invitata noastră să audă ce spun. De exemplu: „Cum este o zi obișnuită la lucru pentru dumneavoastră?” Când el/ea răspunde, vreau să mă asigur că e convins/ă că ascult răspunsul cu interes și curiozitate.
Cereți-i voluntarului să mimeze că răspunde. Exemplificați abilități de ascultare adecvate, incluzând contactul vizual și apoi mulțumiți „invitatului/invitatei” pentru că a răspuns la întrebare. Amintiți-le copiilor de Semaforul ascultării și despre felul în care ei pot arăta invitatului/invitatei că îi acordă atenție.
ÎNTREBAȚI: Ce anume din felul în care am răspuns invitatului/invitatei a demonstrat că îi acord toată atenția mea? De ce este important să arătăm respect și recunoștință?
Cereți-le voluntarilor să adreseze invitatului/invitatei întrebările de pe proiectabil, în timpul vizitei în clasă. Invitați câțiva voluntari să exerseze citirea întrebărilor împreună cu dumneavoastră, ca și când dumneavoastră sunteți invitatul/invitata.
E ETAPA DE EXERSARE 20 MINUTE ACTIVITEA 2 Explicați activitatea Procesul de cunoaștere a altor persoane
Spuneți-le copiilor că au oportunitatea de a exersa adresarea de întrebări, pentru a cunoaște un membru al personalului școlii. Amintiți-le să vorbească clar și să fie ascultători activi atunci când invitatul/invitata răspunde.
Copiii exersează procesul de cunoaștere a altor persoane
Întâmpinați invitatul/invitata în clasă și faceți-i cunoștință cu elevii. Cereți invitatului/ invitatei să ofere o scurtă introducere despre el/ea (numele și funcția în cadrul școlii).
Invitați voluntarii să-i adreseze întrebările de pe proiectabil. Încurajați copiii să-i adreseze și alte întrebări. Dacă elevii au nevoie de ajutor, fiți pregătit(ă) cu întrebări proprii, pentru ca ei să afle cât mai multe despre invitat/invitată și slujba lui/ei în școală.
Înainte ca invitatul/invitata să plece, întrebați-l/întrebați-o dacă are întrebări pe care ar vrea să le adreseze copiilor și acordați-i timp pentru acestea.
   3.4.1 Să întrebăm oamenii din școală
 • Ce presupune serviciul dumneavoastră?
• Ce/Care ____________________________
• Cum ajutați elevii la școală?
• Cum____________
• ________________________________
• ________________________________
• ________________________________
• ________________________________
     © Celig. © JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
      58 Capitolul 3
Activitate de conectare

























































   56   57   58   59   60