Page 60 - Demo
P. 60

  DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.5 Ceestehărțuirea?
Prevenirea actelor de hărțuire presupune ca elevii să aibă abilitatea de a identifica comportamente de hărțuire, să înțeleagă motivele din spatele hărțuirii, ce sentimente declanșează hărțuirea și să identifice comportamente de hărțuire în școală.
D ETAPA DE DESCOPERIRE
Spuneți-le copiilor că tema de astăzi este rezolvarea conflictelor. Vor începe să învețe să identifice comportamente de hărțuire, motivele hărțuirii și modul în care se simte cel hărțuit. Spuneți-le că
le veți citi o poveste despre ceva ce i s-a întâmplat ursulețului Q în drum spre școală. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.5.1 și cereți copiilor să vă asculte cu atenție în timp ce citiți.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că se simte ursulețul
Q? Cum credeți că se simte Jeremy? Ce a făcut persoana care a manifestat un comportament de hărțuire să cauzeze sentimente rele și confuze?
Subliniați faptul că hărțuirea cauzează sentimente rele și confuze. Spuneți-le copiilor că astăzi vor începe să înțeleagă și să identifice unele comportamente de hărțuire.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Explicați copiilor că atunci când suntem hărțuiți sau când cineva pe care-l/care-o cunoaștem este hărțuit(ă), nu ne simțim bine. Subliniați faptul că orice tip de hărțuire este greșit. Spuneți-le că, pentru a identifica o situație de hărțuire, trebuie mai întâi să înțeleagă ce înseamnă hărțuirea.
ÎNTREBAȚI: Care comportamente ale copiilor credeți că pot fi identificate ca acte de hărțuire?
Pe măsură ce voluntarii împărtășesc cu clasa ideile lor, scrieți câteva dintre ele pe tablă.
Introduceți NARM, ca metodă de identificare a situațiilor de
hărțuire
Spuneți-le copiilor că îi veți învăța o modalitate de a-și da seama dacă purtarea cuiva este act de hărțuire sau nu.
Expuneți Proiectabilul de conectare 3.5.2 și citiți cu voce tare.
Hărțuirea este nocivă (NARM)
• Nocive;
• Acțiuni;
• Repetate;
• Mai mult decât o dată, pentru a face rău cu bună știință sau a controla altă persoană.
     COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
  SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor
  8 MINUTE
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
    ABILITATE: rezolvarea conflictelor
 MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.5.1
✔ Proiectabilul de conectare 3.5.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursuleţul Q
✔ Hârtie cartonată, materiale pentru ora de arte vizuale
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E toată clasa A grupuri mici
3.5.1
    Ursulețul Q merge spre școală împreună cu Yolanda și Chen când deodată îl văd pe Jeremy venind spre ei. Ieri, Jeremy i-a adresat cuvinte urâte ursulețului Q, dar cei trei prieteni au ales să-l ignore. Astăzi Jeremy spune:
- Hei, ursulețule Q, arăți oribil!
Ursulețul Q și prietenii lui se uită unii la alții și discută între ei.
- Jeremy este răutăcios din nou, spune Yolanda. Nu e corect. Cred că arăți minunat, ursulețule Q!
- Poate ar trebui să-i spunem ceva lui Jeremy, spune Chen.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
           OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ înţelege ce înseamnă hărţuirea, diferitele tipuri de hărţuire și sentimentele declanșate de hărţuire;
✔ identifica locaţii din școală unde actul hărţuirii ar putea avea loc și forme ale hărţuirii, astfel încât să poată răspunde adecvat.
PROGRESUL Abilităților
    3.5.2
Hărțuirea este nocivă (NARM)
     Nocive
Acțiuni
Repetate
Mai mult decât o dată, pentru a face rău cu bună știință sau a controla altă persoană
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
   ANUL TRECUT, copiii au identificat comportamente de hârţuire.
     ANUL ACESTA, copiii învaţă cum să identifice comportamente de hărţuire, să exploreze sentimentele asociate hărţuirii și cum să identifice comportamente de hărţuire în școală.
 ANUL VIITOR, copiii vor explora motivele din spatele hărţuirii
și vor continua să identifice comportamente de hărţuire în școală.
60 Capitolul 3
 Activitate de conectare
Activitate de descoperire
      


































   58   59   60   61   62