Page 62 - Demo
P. 62

   Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 54
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce? Ce înseamnă hărţuirea?
    Reflecție
ABILITATE: rezolvarea conflictelor
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre identificarea situațiilor de hărțuire și folosirea acțiunilor pozitive.
   Ce înseamnă hărțuirea?
Care sunt semnele pe care le poți vedea sau auzi pentru a identifica situațiile de hărțuire?
Care sunt modalitățile pe care tu și prietenii tăi le puteți folosi împreună pentru a menține o atmosferă pozitivă în școală?
Și ce dacă? Și acum?
Care sunt semnele pe care le poţi vedea sau auzi, pentru a identifica situaţiile de hărţuire?
Care sunt modalităţile pe care tu și prietenii tăi le puteţi folosi împreună, pentru a menţine o atmosferă pozitivă în școală?
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
  4
ETAPA DE APLICARE 8 MINUTE
   54 Capitolul 3
Explicați copiilor că folosirea metodei NARM pentru a identifica situații de hărțuire
îi poate ajuta să evite aceste situații. Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina care conține metoda NARM. Cereți-le să se gândească, în următoarele două zile, la modalități în care pot folosi metoda NARM pentru a evita situațiile de hărțuire.
Invitați copiii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați dacă elevii au înțeles, evaluând desenele făcute la activitatea de Exersare. Copiii trebuie să ilustreze acțiuni pozitive pe care să le îndeplinească pentru a crea un mediu școlar pozitiv.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Acordați atenție sporită răspunsurilor copiilor, pe măsură ce le scrieți pe coli de flipchart. Răspunsurile ar trebui să identifice modalități de a evita situațiile de hărțuire. Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului pentru a vă asigura că ei înțeleg la ce să fie atenți (prin văz și auz) pentru a identifica situațiile de hărțuire.
  Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 55
AplicareSăptămâna viitoare, caută modalități de a evita comportamentele de hărțuire. Pe spațiile de mai jos folosește cuvinte și desene pentru a exprima o modalitate pe
care o poți folosi pentru a evita situațiile de hărțuire. Fii pregătit(ă) să împărtășești cu clasa ideile tale.
Pot evita situațiile de hărțuire astfel:
Lecția 5 55
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
                            Joc de rol! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Folosiți păpuși pentru a arăta copiilor cum transformăm un comportament de hărțuire într-un comportament pozitiv. Exemplificați un comportament de hărțuire, precum ar fi excluderea unei păpuși din grup și întrebați copiii ce acțiuni pozitive pot face pentru a schimba situația (de exemplu: să ceară păpușii să se alăture grupului lui/ei).
Creeazã o scenetã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să lucreze împreună pentru a crea o scenetă despre o situație de hărțuire. Spuneți-le copiilor să-și imagineze că tocmai au văzut un alt copil într-o situație de hărțuire și să arate ce comportament pozitiv ar trebui să folosească pentru a-l ajuta. Îndrumați copii să joace sceneta în fața clasei.
Scrie o scrisoare! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să conceapă o scrisoare - model către un copil imaginar care a hărțuit un alt copil, spunându-i de ce nu trebuie să mai hărțuiască pe cineva vreodată.
Cerceteazã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să lucreze în perechi, pentru a căuta pe internet alte modalități de a evita hărțuirea. Spuneți-le să împărtășească cu clasa ce au găsit.
 62 Capitolul 3

























































   60   61   62   63   64