Page 63 - Demo
P. 63
DEZVOLTARE SOCIALĂ
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
3.6 SpuneNUcomportamentelor de hărțuire!
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor
ABILITĂȚI: a cere ajutorul, comunicarea, rezolvarea conflictelor
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.5.2
✔ Proiectabilul de conectare 3.6.1
✔ Cópii ale Proiectabilului 3.6.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursuleţul Q
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa
E grupuri mici A grupuri mici
OBIECTIVE
Copiii vor:
✔ identifica și demonstra câteva acţiuni pozitive pentru a răspunde în mod adecvat comportamentelor de hărţuire;
✔ învăţa cum să evite situaţiile de hărţuire.
3.5.2
Hărțuirea este nocivă (NARM)
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
Nocive
Acțiuni
Repetate
Mai mult decât o dată, pentru a face rău cu bună știință sau a controla altă persoană
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au
folosit acţiuni pozitive pentru a răspunde comportamentelor de hărţuire.
Prevenirea actelor de hărțuire presupune ca elevii să identifice în mod adecvat modalități de a evita situațiile de hărțuire și să înțeleagă acțiunile pozitive care pot fi făcute pentru a răspunde acestor comportamente.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că lecția de astăzi continuă discuția despre comportamente de hărțuire prin identificarea situațiilor și învățarea unor modalități de a răspunde acestor situații, precum și cererea ajutorului, dacă este necesar. Folosiți Proiectabilul de conectare 3.5.2 de la Lecția 5 și Proiectabilul de descoperire al acestei lecții și expuneți-l în fața clasei. Recapitulați acronimul NARM. Spuneți-le copiilor
să discute cu un/o partener(ă) despre ce au învățat
în legătură cu metoda NARM în lecțiile anterioare și să se gândească la modalități de a evita situații de hărțuire.
ÎNTREBAȚI: Ce ați putea face dacă cineva ar încerca să vă hărțuiască?
Spuneți-le copiilor că atunci când se confruntă cu o situație de hărțuire, este frustrant și înspăimântător. Subliniați faptul că poate fi și mai înspăimântător dacă nu știu ce să facă în astfel de situații. Spuneți-le copiilor că astăzi vor dezvolta subiectul în legătură cu acțiunile pozitive pe care le pot face în situații de hărțuire.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Amintiți-le copiilor că, dacă ei nu pot controla comportamentul altor persoane, în schimb pot controla propriul lor comportament și pot lua deciziile corecte. Spuneți-le că prin intermediul ursulețului Q vor învăța să folosească comportamente care îi vor ajuta în situații de hărțuire.
Introduceți proiectabilul cu noțiunea Cum facem față situațiilor de hărțuire?
Expuneți Proiectabilul Cum facem față situațiilor de hărțuire? (Proiectabilul de conectare 3.6.1). Explicați că acest proiectabil listează câteva alegeri pe care copiii le pot face pentru a lua decizii corecte când se află în situații de hărțuire. Printați o cópie a acestui proiectabil și expuneți-o în clasă. Spuneți-le copiilor că pot găsi acest proiectabil și în Jurnalul elevului.
Cum facem față situațiilor de hărțuire?
• Calmează-te!
• Mergi mai departe!
• Spune-i unui adult!
• Cere ajutor!
• Vorbește cu persoana care te hărțuiește!
3.6.1
Cum facem față situațiilor de hărțuire?
• Calmează-te!
• Mergi mai departe!
• Spune-i unui adult!
• Cere ajutor!
• Vorbește cu persoana
care te hărțuiește!
© JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
Lecţia 6 63
ANUL ACESTA, copiii învaţă acţiuni pozitive pentru a răspunde adecvat comportamentelor de hărţuire.
ANUL VIITOR, copiii vor identifica și demonstra câteva modalităţi de a răspunde adecvat comportamentelor de hărţuire.
Activitate de conectare
Activitate de conectare

