Page 65 - Demo
P. 65

  Rezumați lecția, recapitulând proiectabilul Cum facem față situațiilor de hărțuire? Expuneți proiectabilul în clasă.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 58
    Reflecție
Reflectează la ce ai învățat în această lecție despre atitudinile adecvate pe care le poți adopta atunci când te confrunți cu situațiile de hărțuire.
  Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
 Ce? Și ce dacă?
Care sunt modalităţile de a face faţă situaţiilor de hărţuire? Cum crezi că te vor ajuta aceste acţiuni în situaţii dificile?
Cum crezi că vei continua să folosești aceste acţiuni, pentru a fi în siguranţă în situaţii de hărţuire?
Care sunt modalitățile de a face față situațiilor de hărțuire?
Cum crezi că te vor ajuta aceste acțiuni în situații dificile?
Cum crezi că vei continua să folosești aceste acțiuni pentru a fi în siguranță în situații de hărțuire?
  A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
58 Capitolul 3
Și acum?
   Spuneți-le copiilor că veți pune pe perete undeva în școală cutia „Spune NU hărțuirii!”. Spuneți-le că pot raporta orice incident de hărțuire pe care-l văd în școală, punând un bilet anonim în cutia respectivă. Cereți-le copiilor să voteze locul potrivit pentru cutia „Spune NU hărțuirii!”, asigurându-vă că este un loc ușor accesibil pentru toți copiii din școală. Asigurați copiii că veți verifica cutia în mod regulat.
Invitați copiii să răspundă afirmațiilor de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, iar pe parcursul săptămânii următoare să fie pregătiți să discute răspunsurile pe măsură ce vor continua să vorbească despre hărțuire ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați cum răspund copiii scenariilor prin jocul de rol. Copiii ar trebui să înțeleagă strategiile de a face față situațiilor de hărțuire pentru a le evita.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați răspunsurile de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a determina înțelegerea copiilor în ceea ce privește strategiile anti-hărțuire. Observați cât de bine exprimă desenele lor ideile.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 59
Aplicare În următoarele 24 de ore, scrie o propoziție care să exprime felul în care folosești strategia dată. Apoi, desenează o imagine care să reprezinte pe cineva
     folosind strategia eficient.
Când mă aflu într-o situație dificilă, un lucru pe care-l pot face este ....
                Lecția 6 59
         Scrie un cântec! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să scrie un cântec despre metoda „Să ne calmăm!” pe melodia „Row, row, row your boat.” Spuneți-le că acest cântec poate arăta cum să folosească această strategie și de ce este o strategie bună.
Creeazã un afiș!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să scrie versurile cântecului pe un afiș, pe care să-l ilustreze apoi cu imagini. Spuneți-le că ilustrațiile pot conține imagini ale unor copii care folosesc această strategie pentru a-i ajuta să facă față unei situații de hărțuire. Expuneți afișul în clasă.
Scrie un discurs!
DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să scrie un discurs în care să explice modalități de a-și păstra controlul într-o situație dificilă, acțiunile activității Spune NU comportamentelor de hărțuire! și să menționeze de ce și când trebuie folosite aceste acțiuni.
Fã un pact!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să aleagă un partener/o parteneră și să facă un pact cu acesta/aceasta: să se ajute unul pe altul dacă vreunul dintre ei se găsește într-o situație de hărțuire. Cereți-le să discute cum s-ar ajuta și să-și dea mâna la final, pentru a face pactul oficial.
Lecţia 6 65

























































   63   64   65   66   67