Page 66 - Demo
P. 66
DEZVOLTARE SOCIALĂ
3.7 Este„scris”pefațamea...
O parte din prevenirea hărțuirii este reprezentată de faptul că elevii știu cum să identifice vizual indiciile care arată că cineva este hărțuit și cum să reacționeze adecvat când văd acte de hărțuire. Copiii trebuie să fie pregătiți să răspundă pozitiv situațiilor de hărțuire fără a deveni o țintă a acestora.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că astăzi vor continua lecția despre comportamente de hărțuire, învățând cum expresiile faciale pot comunica vizibil ceea ce simte cineva
în interior. Expuneți Proiectabilul de descoperire 3.7.1 și explicați că imaginile arată expresii faciale. Încurajați copiii să imite expresiile faciale și să se gândească la sentimentele exprimate de acestea.
SPUNEȚI: Imaginați-vă că, în fiecare
dimineață și pe parcursul zilei, cineva din clasă
vă strigă folosind un nume jignitor. Oriunde ați fi, în autobuz, în pauză, la cantină, ori de câte ori ați vedea această persoană, ea ar folosi acel cuvânt. Gândiți-vă cum v-ați simți. Arătați-mi care ar fi expresia facială pe care ați avea-o în acel moment.
Cereți-le copiilor să se uite unii la alții pentru a-și vedea fețele.
ÎNTREBAȚI: Ce credeți că ne spun expresiile faciale despre sentimentele oamenilor?
Permiteți voluntarilor să explice conexiunile dintre expresiile faciale și sentimentele interioare. Arătați că elevii par că se simt rău sau au fost răniți de comportamentele de hărțuire. Explicați că astăzi copiii vor vedea și vor „citi” fețele unii altora.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Spuneți-le copiilor că, atunci când văd o persoană care are aceste expresii faciale,
înseamnă că s-ar putea să fie într-o situație de hărțuire.
SPUNEȚI: Să presupunem că stați în picioare lângă prietenul vostru când auziți pe cineva adresându-i cuvinte urâte. Când vă uitați la fața prietenului, puteți să vă dați seama că este supărat.
Spuneți-le copiilor că își pot da seama dacă cineva este supărat din cauza faptului că este hărțuit(ă) și că uneori vor fi martori la actul de hărțuire.
Introduceți metoda Îmi pasă. Am grijă. Acționez!
Spuneți-le copiilor că există lucruri pe care le pot face pentru a ajuta pe cineva care
este hărțuit, fără a se expune pericolului de a deveni ținte ale hărțuirii. O modalitate ușoară de a face față unei astfel de situații este să ne amintim metoda Îmi pasă. Am grijă. Acționez!! Expuneți Proiectabilul Îmi pasă. Am grijă. Acționez! (Proiectabilul de conectare 3.7.2).
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor
ABILITĂȚI: comunicarea, rezolvarea conflictelor, a cere ajutorul
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 3.7.1 ✔ Proiectabilul de conectare 3.7.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
3.7.1
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E toată clasa/grupuri mici A grupuri mici
© 6Arrows. © hartcreations. © Craig Dingle. © MoMorad. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica sentimentele pe care le pot avea copiii hărţuiţi.
✔ recunoaște tipuri de sentimente prin expresii faciale;
✔ răspunde prin acţiuni pozitive și folositoare atunci când alt copil este hărţuit;
✔ aplica Promisiunea anti-hărțuire
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au răspuns adecvat situaţiilor în care alţi copii au fost hărţuiţi.
ANUL ACESTA, copiii identifică expresii faciale care indică sentimente și răspund adecvat situaţiilor de hărţuire.
ANUL VIITOR, copiii vor identifica postúri ale corpului care indică sentimente și vor răspunde adecvat situaţiilor de hărţuire.
66 Capitolul 3
Activitate de descoperire

