Page 68 - Demo
P. 68
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 61
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 5 MINUTE
Spuneți-le copiilor că veți organiza întâlniri cu clasa, o dată pe lună, pentru a discuta situații de hărțuire din școală. Întrebați copiii dacă vor să fie membri ai acestei întâlniri. Liderul grupului va numi voluntarii care doresc să vorbească, responsabilul de timp se va asigura că fiecare copil are destul timp pentru a vorbi, secretarul va folosi cuvinte, propoziții sau desene pentru a nota declarațiile oferite în caietul întâlnirilor.
Înainte de prima întâlnire, cereți-le copiilor să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a reflecta asupra situațiilor de hărțuire care i s-ar fi putut întâmpla ursulețului Q. Pot discuta despre aceste situații la prima întâlnire.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). În timp ce circulați printre grupuri, organizați o scurtă sesiune de întrebări/răspunsuri, pentru a verifica înțelegerea metodei Îmi pasă. Am grijă. Acționez!
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați paginile de Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a vă asigura că elevii au înțeles lecția.
Reflecție
ABILITĂȚI: comunicare, rezolvarea conflictelor, a cere ajutorul
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre sentimentele altora și modalitățile de a răspunde situaților de hărțuire.
La ce se referă metoda Îngrijorare, Grijă, Îndeplinește?
Ce crezi că poți face când ești martor la comportamente de hărțuire ?
Cum crezi că metoda Îngrijorare, Grijă, Îndeplinește va ajuta relațiile tale să devină mai solide?
Lecția 7 61
Ce?
La ce se referă metoda Îmi pasă. Am grijă. Acționez!?
Și ce dacă?
Ce crezi că poţi face când ești martor la comportamente de hărţuire?
Și acum?
Cum crezi că metoda Îmi pasă. Am grijă. Acționez! va ajuta relaţiile tale să devină mai solide?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 62
Aplicare
Înainte de prima întâlnire, scrie sau desenează imagini care să reprezinte o situație de hărțuire care i s-ar
fi putut întâmpla ursulețului Q sau unuia din prietenii lui. Apoi, scrie sau desenază imagini care să reprezinte o modalitate pozitivă prin care personajul să facă față situației de hărțuire. Fii pregătit(ă) să prezinți cele de mai jos la prima întâlnire cu clasa.
Aceasta este o situație de hărțuire care i s-a întâmplat ursulețului Q.
Aceasta este o modalitate pozitivă ca răspuns situației de hărțuire.
62 Capitolul 3
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Creeazã o scenetã! CONSOLIDARE
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să folosească ce au învățat în timpul lecției despre prevenirea actelor de hărțuire, pentru a crea o scurtă scenetă având ca model exemplificarea pe care o faceți dumneavoastră cu marionete.
Scrie o scrisoare!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să scrie o scurtă scrisoare unui coleg/ unei colege de clasă, în care să explice cum să ajute o persoană care se află într-o situație de hărțuire. Asigurați-vă că elevii reflectează asupra metodei Îmi pasă. Am grijă. Acționez! Dacă elevii nu pot scrie încă, încurajați-i să deseneze.
Colecteazã datele! DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să noteze datele într-un tabel de la prima întâlnire lunară. Cereți-le să dezvolte un plan pentru a monitoriza lunar datele și să raporteze dacă numărul incidentelor de hărțuire crește sau scade.
Ia un interviu!
ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să ia un interviu unui coleg/unei colege de clasă pentru cinci minute în legătură cu situațiile de hărțuire din școală. Iată câteva întrebări care ar putea fi folosite: Pe o scară de la 1 la 5, cât de în siguranță te simți plimbându-te pe holurile școlii? Care este primul lucru pe care-l faci, când vezi o situație de hărțuire la școală?
68 Capitolul 3
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?

