Page 70 - Demo
P. 70
SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITĂȚI: identificarea problemei, analiza situaţiei, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 4.1.1 ✔ Proiectabilul de conectare 4.1.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Exemple de artă a corpului uman
✔ Bandă adezivă potrivită pentru haine
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E perechi A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ descrie cum ajută cele cinci organe mari la funcţionarea organismului;
✔ exersa identificarea părţilor corpului după funcţiile lor.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au învăţat conceptul de a se menţine sănătoși având grijă de corpurile lor.
ANUL ACESTA, copiii identifică cele cinci organe ale corpului uman și descriu funcţiile fiecăruia.
ANUL VIITOR, copiii vor numi obiceiuri sănătoase și nesănătoase și le vor compara cu obiceiurile plantelor și ale animalelor.
despre funcțiile lor. Spuneți-le elevilor că pot găsi pagina cu cele cinci organe în Jurnalul elevului.
4.1.2 Creierul:
• controlează tot ce facem
• este protejat de craniu
Plămânii:
• au formă de saci
• transportă oxigenul
în sânge
• lucrează mai mult
atunci când facem sport
Cele cinci mari organe ale corpului
Inima:
• pompează sânge în corp
• lucrează zi și noapte • transportă substanțe nutritive și oxigen
Stomacul și intestinele:
• transformă mâncarea
în substanțe nutritive
• permite sângelui
să transporte substanțele nutritive în corp
© Bob Ostrom. © Bob Ostrom. © Bob Ostrom. © Bob Ostrom. © JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
70 Capitolul 4
4.1 Iatăcâtsuntde minunat(ă)!
Copiii descoperă cum funcționează corpul lor, lucru care îi ajută să fie mai responsabili în ceea ce privește sănătatea lor. Primul pas pentru a-i ajuta să se dezvolte într-un mediu fără medicamente este implicarea lor în practici care promovează stiluri de viață sănătoasă.
D ETAPA DE DESCOPERI RE Explicați copiilor că în acest capitol vor avea
8 M I N U T E
Legătura cu
4.1.1
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
oportunitatea de a învăța abilități și informații care îi vor ajuta să se mențină sănătoși. Începeți lecția ținându-l pe ursulețul Q în brațe. Spuneți clasei că ursulețul Q are o întrebare importantă pentru ei. El vrea să știe dacă corpul său este la fel cu al copiilor. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.1.1.
Prin ce se aseamănă și se diferențiază corpul vostru de al ursulețului Q?
Activitate de conectare
Activitate de descoperire
Invitați copiii să se întoarcă spre vecinul/vecina lor
și să se gândească împreună la asemănări și diferențe
între corpul lor și al ursulețului Q. Încurajați copiii să împărtășească răspunsurile cu dumneavoastră și scrieți-le pe proiectabil. Copiii ar putea răspunde că corpul lor este asemănător cu al ursulețului pentru că are ochi, urechi, gură, nas etc., dar este diferit pentru că ursulețul Q are blană, nu are încheieturi și coate, este o jucărie etc.
Apoi, cereți copiilor să se gândească ce este în interiorul ursulețului Q.
ÎNTREBAȚI: Ce se găsește în interiorul corpului vostru?
Explicați că lecția de astăzi îi va ajuta pe ei și pe ursulețul Q să afle mai multe despre
corp și motivul pentru care este foarte important să avem grijă de el.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Introduceți activitatea de a descoperi cum funcționează corpul
nostru
Explicați-le copiilor că există cinci organe mari în corpul nostru, care lucrează împreună pentru a ne menține în viață. Cele cinci organe sunt următoarele: creierul, plămânii, inima, stomacul și intestinele.
Exemplificați cum funcționează corpul nostru
Expuneți Proiectabilul de conectare 4.1.2 și arătați fiecare organ în timp ce vorbiți
SPUNEȚI: (Arătați creierul.) Acesta este creierul. Creierul este cel care controlează tot ceea ce
facem, cum ar fi mersul, vorbirea, simțurile și gândirea. Creierul controlează chiar și lucrurile
la care nici nu ne gândim, cum ar fi cât de
repede ne bate inima sau cât de des respirăm.
Puneți mâinile pe cap. Ce simțiți? Este tare, nu-i așa?
Asemănător
Diferit
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.

