Page 71 - Demo
P. 71

 SPUNEȚI: Ceea ce simțiți se numește craniu. Este osos și protejează creierul să nu fie rănit. Deoarece creierul ne ajută să gândim, este important să avem mare grijă de el. De aceea, întotdeauna purtăm o cască de protecție când ne dăm cu bicicleta sau cu skateboard-ul. Nu vrem să ne lovim în regiunea capului.
SPUNEȚI: Acum puneți mâinile pe piept și respirați adânc. Când inspirăm și expirăm, simțim cum lucrează plămânii. (Arătați plămânii.) Plămânii au forma unor baloane, câte unul de fiecare parte a pieptului. Aerul intră prin gură și pe nas și călătorește în jos prin trahee, după care ajunge în plămâni. Plămânii iau oxigenul din aer și-l transportă în sânge, care-l ajută să călătorească
prin corp. Organele corpului au nevoie de oxigen pentru a funcționa. Uneori, plămânii trebuie să lucreze din greu pentru a lua oxigenul din aer, de exemplu atunci când facem sport.
ÎNTREBAȚI: Ce se întâmplă atunci când faceți zece sărituri prin forfecare? (Faceți zece sărituri prin forfecare cu clasa.) Ce observați acum în legătură cu plămânii voștri? Lucrează mai greu?
SPUNEȚI: Da, deoarece cantitatea de oxigen care este preluată este mai mare decât de obicei. Acum puneți mâna pe piept și simțiți cât de tare vă bate inima.
ÎNTREBAȚI: Ce credeți că face inima?
SPUNEȚI: (Arătați inima.) Inima este un mușchi aflat în partea stângă a pieptului. Este de mărimea unui pumn. Sarcina ei este de a pompa sânge, care conține oxigen, către toate organele corpului. Inima pompează sânge non-stop, chiar și atunci când dormim. La fel ca plămânii, inima lucrează din greu când suntem activi, pentru a asigura corpului o funcționare bună.
SPUNEȚI: (Puneți mâna pe stomac.) Stomacul și intestinele lucrează împreună pentru a descompune mâncarea și pentru ca sângele să poată transporta substanțele nutritive către toate organele corpului. (Arătați stomacul și intestinele.) Substanțele nutritive furnizează energie corpului nostru pentru
a crește, pentru a se menține sănătos și a funcționa corect. De aceea este important să dăm corpului nostru numai mâncare sănătoasă, cum ar fi fructe și legume, lapte. Alimentele pe care le mâncăm sunt combustibilul pe care corpul nostru îl folosește pentru a funcționa. Ce se întâmplă cu stomacul atunci când ne este foarte foame? Face zgomote ciudate, nu-i așa? Așa ne atenționează corpul nostru că are nevoie de mâncare.
ÎNTREBAȚI: De ce anume vă amintesc aceste organe care lucrează toate împreună?
Confirmați faptul că toate cele cinci organe ale corpului lucrează împreună
ca un grup/echipă, la fel ca echipa de fotbal în care joacă copiii sau echipa de baschet pe care o urmăresc la televizor. Deși fiecare organ are funcțiile sale de îndeplinit, nu poate funcționa de unul singur.
E ETAPA DE EXERSARE 20 MINUTE ACTIVITEA 2 Explicați activitatea Identificarea organelor corpului
Explicați-le copiilor că vor avea șansa de a exersa identificarea celor cinci organe ale corpului. Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți copiii în perechi. Dați-le creioane și/sau carioci. Cereți-le să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare.
Conexiunea cu comunitatea
Invitați copiii să răsfoiască Pagini Aurii pentru a identifica exemple de săli
de fitness, cabinete medicale, spitale, farmacii naturiste și cabinete de fizioterapie. Încurajați-i să se gândească în ce fel ajută acestea oamenii să se mențină sănătoși.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Ghicitori despre organele corpului. Invitați copiii să împărtășească cu membrii familiei ghicitori ale părților corpului
și să le afle răspunsul împreună. Apoi încurajați membrii familiei să discute modalități prin care să se mențină sănătoși.
Aplicații interdisciplinare
MUZICĂ. Invitați copiii să stea în cerc și să intoneze cântecul „Hokey Pokey”. Încurajați-i să adauge cuvintele care denumesc părți ale corpului, învățate în această lecție, celorlalte cuvinte care denumesc părți ale corpului în cântec.
BOTANICĂ. Invitați copiii să compare funcțiile părților corpului unei persoane cu funcțiile părților importante ale plantelor. De exemplu: copiii ar putea observa că atât oamenii, cât și plantele au nevoie de oxigen, dar îl folosesc în moduri diferite.
        Lecţia 1 71











































































   69   70   71   72   73