Page 73 - Demo
P. 73

   SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
4.2
Să luăm decizii corecte!
În fiecare zi, copiii se confruntă cu multe opțiuni și trebuie să ia decizii. Exersarea luării de decizii în mod responsabil îi va pregăti să recunoască deciziile corecte și sigure.
     COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
SOCIO-EMOȚIONALĂ
 Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITĂȚI: analiza situației, responsabilitatea etică, identificarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 4.2.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/grupuri mici C toată clasa
E toată clasa/individual
A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ numi opţiuni oferite de adulţi de încredere;
✔ clasifica deciziile ca folositoare sau dăunătoare.
D ETAPA DE DESCOPERIRE
5 M I N U T E
  Legătura cu lecția anterioară
 ACTIVITEA 1
    4.2.1
  Înghețatele speciale ale ursulețului Q
Înghețată cu două ciocolate Granită de căpșuni
Amestec de papuci vechi mucegăiți
© Christine Glade. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                    PROGRESUL Abilităților
Întâmpinați copiii și spuneți-le că astăzi vor învăța
abilitatea de analiză a situațiilor, abordând tema
despre obiceiuri sănătoase și cum să facă diferența
între decizii folositoare și dăunătoare. Invitați copiii
să se așeze într-un semicerc în fața dumneavoastră pe
podea sau pe scaune. Puneți ursulețul Q pe genunchii
dumneavoastră și mângâiați-l pe burtică. Spuneți-le
copiilor că ursulețul Q ar vrea o înghețată. Spuneți-le
că ursulețul Q a citit o poveste despre un loc numit
magazinul de înghețată unde oamenii merg să cumpere acest delicios produs. Povestea avea multe imagini cu diferite tipuri de înghețată. Toate arătau atât de îmbietor încât i-ar fi greu să decidă pe care să o aleagă. Mângâiați burtica ursulețului Q din nou și cereți-le copiilor să ridice mâna, dacă și lor le place înghețata. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.2.1.
SPUNEȚI: De vreme ce ne place atât de mult înghețata, haideți să facem o vizită imaginară la magazinul de înghețată al ursulețului Q. În interiorul magazinului sunt expuse pe perete multe imagini cu diferite tipuri de înghețată și miroase a ciocolată. Mmmm! Din fericire pentru noi, ursulețul Q are trei oferte speciale astăzi. Ascultați care sunt acestea și apoi puteți alege una.
Citiți cu voce tare cele trei oferte speciale:
• Înghețată cu două ciocolate: două cupe de înghețată de ciocolată, topping de ciocolată și o cireașă mare;
• Granita de căpșuni: două cupe de înghețată de căpșuni, căpșuni proaspete, topping de căpșuni;
• Amestec de papuci vechi mucegăiți: o cupă de papuci vechi și o cupă de mucegai cu praf de noroi, o pietricică.
Explicați-le copiilor că acum trebuie să ia o decizie: care dintre oferte pare a fi cea mai delicioasă? Cereți-le să formeze trei grupuri în funcție de înghețata care le place cel mai mult. Când toți copiii sunt împărțiți în grupuri, numărați câți sunt în fiecare grup. Spuneți-le copiilor că astăzi vor discuta despre opțiuni și decizii și vor exersa identificarea deciziilor folositoare și dăunătoare.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Explicați-le copiilor că ursulețul Q le-a oferit trei opțiuni de înghețată. Invitați un voluntar să numească cele trei decizii și mulțumiți-i. Spuneți-le copiilor că trebuiau să decidă ce înghețată doreau. Când au ridicat mâna, au arătat că au luat o decizie.
     Lecţia 2 73
 ANUL TRECUT, copiii au
devenit conștienţi de pericolele substanţelor otrăvitoare pe care le au acasă.
 ANUL ACESTA, copiii fac diferenţa dintre deciziile folositoare și cele dăunătoare, jucându-se.
 ANUL VIITOR, copiii vor identifica ce e de făcut în situaţii care implică substanţe potenţial nesigure.
Activitate de descoperire
 












































   71   72   73   74   75