Page 75 - Demo
P. 75
• Scrii numele tău pe hârtie.
• Îți iei haina pe tine.
• Te speli pe mâini.
• Arunci o piatră pe terenul de joacă. • Te joci cu chibriturile.
• Alergi pe culoarul școlii.
• Alergi pe terenul de joacă. • Îți piepteni părul.
• Scrii pe perete.
• Mănânci un fursec pe
care l-ai găsit pe jos.
• Arunci mingea pe terenul de joacă.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 67
Reflecție
Ce sunt deciziile folositoare?
Cum crezi că poți lua decizii mai atent?
Ce poți face atunci când te confrunți cu o decizie dăunătoare în viitor?
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre luarea deciziilor.
Lecția 2 67
Faceți pauză atunci când enunțați deciziile dăunătoare și întrebați copiii de ce sunt astfel. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că acum știu mai multe despre decizii folositoare și dăunătoare.
ÎNTREBAȚI: Care este diferența dintre o decizie folositoare și una dăunătoare?
Spuneți-le copiilor să se întoarcă în bănci după ce jocul s-a încheiat.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 5 MINUTE
Faceți referire la opțiunile de înghețată de la activitatea de Descoperire. Pe parcursul acestei săptămâni, cereți-le copiilor să reflecteze asupra felului în care analizează dacă o decizie este folositoare sau dăunătoare. Cereți-le să scrie răspunsurile
pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați actele de mimă
ale copiilor pentru a verifica non-formal dacă au înțeles cum să identifice deciziile folositoare și dăunătoare. Verificați pagina Reflecție din Jurnalul elevului, pentru a evalua cât de bine recunosc și iau decizii folositoare și dacă știu ce să facă atunci când se confruntă cu opțiuni dăunătoare.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Adunați histogramele copiilor, pentru o evaluare formală a abilității de a identifica opțiuni și decizii folositoare și dăunătoare.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 68
Ce?
Ce sunt deciziile folositoare?
Și ce dacă?
Cum crezi că poţi lua decizii mai atent?
Și acum?
Ce poţi face în viitor atunci când te confrunţi cu o decizie dăunătoare?
Aplicare În această săptămână gândește-te la felul în care te-ai decis să alegi înghețata specială. Completează
graficul de înghețate. Apoi, citește atent fiecare întrebare și răspunde cu o propoziție sau două.
Cum te-ai decis care înghețată ți-ar place?
Cum știi dacă o decizie este folositoare sau dăunătoare? Cum poți folosi această abilitate acasă?
68 Capitolul 4
Scrie! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să scrie o poveste scurtă (3-4 propoziții) despre un copil care trebuie să ia o decizie. Cereți-le să identifice dacă opțiunile sunt folositoare sau dăunătoare. Încurajați-i să deseneze o imagine care să reprezinte cele două opțiuni.
Citește povestea!
ETAPA DE APLICARE. Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți copiii în grupuri de trei sau patru. Cereți-le să citească poveștile cu voce tare. Încurajați grupurile să discute opțiunile și să lucreze împreună, pentru a lua o decizie corectă pentru fiecare poveste.
Întrebã-te!
DEZVOLTARE
ETAPADEEXERSARE. Încurajațicopiiisăsegândeascălamodalitățidea identifica un adult de încredere. Cereți-le să se gândească la trei întrebări pe care și le pot adresa pentru a identifica un adult de încredere.
Creeazã un afiș!
ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să creeze afișe cu cele trei întrebări, pentru a identifica un adult de încredere. Cereți-le să le expună prin școală pentru a arăta și altor copii cum să identifice un adult de încredere.
Lecţia 2 75
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?

