Page 77 - Demo
P. 77
• Exemplu: Dacă ursulețul se ascunde în spatele scaunului, ai putea să-i vezi picioarele. Dar dacă se ascunde pe raftul de cărți, s-ar putea să doboare cărțile.
• Pasul doi: ALEGE!
• Alege opțiunea care-ți place cel mai mult.
• Alege opțiunea care te menține în siguranță, sănătos/sănătoasă și fericit(ă).
• Exemplu: ursulețul Q ar putea alege să se ascundă în zona de lectură unde s-ar
simți confortabil și nu ar deranja cărțile de la locul lor.
Explicați că ursulețul Q trebuie să aleagă unul dintre locurile de ascuns. Cereți câtorva copii să aștepte afară ca să se joace de-a v-ați ascunselea cu ursulețul Q. Apoi ursulețul Q îi șoptește unui copil unde vrea să se ascundă. După ce copilul l-a ascuns, invitați copiii de afară să intre în clasă și să-l găsească pe ursulețul Q.
Exemplificați versurile Gândește și alege!
Spuneți-le copiilor că există niște versuri care îi vor ajuta să-și amintească modelul
Gândește și alege!
Conexiunea cu comunitatea
Încurajați copiii să împărtășească ce
au învățat despre modelul Gândește și alege! la școală. Cereți copiilor să creeze cartonașe de tipul Gândește și alege! care să reprezinte decizii folositoare. De exemplu: cartonașele ar putea include o alegere între lapte cu cacao, lapte simplu sau suc. Ajutați copiii să expună cartonașele prin școală.
Conexiunea cu familia
Faceți referire la exemplele de adulți de încredere pe care copiii le-au oferit în timpul fazei de descoperire. Cereți-le să se gândească la un adult de încredere care le oferă opțiuni sigure. Apoi cereți copiilor să deseneze o imagine a unui adult de încredere și să împărtășească desenul
cu membrii familiei. Încurajați familiile să discute despre alți adulți de încredere. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Cum luăm decizii corecte?
Aplicații interdisciplinare
ARTE LINGVISTICE. Formați perechi și invitați un copil să fie „Gândește!” și altul să fie „Alege!” Spuneți-le că vor ajuta niște copii să ia deciziile corecte. Prezentați scenarii ca cel de mai jos. Apoi întrebați copiii care sunt „Gândește!” care sunt opțiunile și pe cei care sunt „Alege!” pe care dintre opțiuni ar alege-o.
Exemplu: Într-o seară după cină, mama lui Andy a trebuit să meargă la magazin. L-a întrebat pe Andy dacă vrea să meargă cu ea sau dacă vrea să stea acasă cu bunica.
Copiii „Gândește””: Care sunt opțiunile lui Andy?
Copiii „Alege!”: Pe care dintre cele două ai alege-o?
MUZICĂ. Cântați următorul cântec pe melodia „Pop! Goes the Weasel.” Apoi cereți copiilor să numească opțiuni sigure oferite de adulții de încredere și să spună cum s-au decis.
Zi de zi gândim și luăm decizii, După ce ne sfătuim cu adulții. Știu că e adevărat:
Decizii avem și noi de luat.
Prima oară gândim și apoi alegem Când suntem întrebați ce vrem să facem.
Suntem înțelepți și copii isteți,
Atunci când ascultăm și suntem atenți!
SPUNEȚI:
Gândește și alege!, Gândește și alege!
Aceștia sunt pașii pe care-i poți urma. Când ai de ales ceva,
Folosește pașii: Gândește și alege!
Spuneți-le copiilor că folosiți aceste versuri pentru a vă aminti pașii procesului de luare a deciziilor și că ei pot face la fel.
SPUNEȚI: Aceste versuri îmi amintesc să gândesc și să aleg. De exemplu, dacă mi s-ar cere să aduc un desert la un eveniment al școlii, ar trebui să mă gândesc mai întâi la opțiunile pe care le am. Aș alege opțiunea cea mai sigură. Aș afla dacă cineva este alergic la ingrediente ca alune sau grâu. După ce aflu acest lucru, pot face un desert care este sigur și delicios pentru toată lumea.
Spuneți-le copiilor că aceste versuri sunt un simplu ghid și că le pot folosi atunci când iau decizii.
E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea Gândește și alege ce facem în pauză
Explicați-le copiilor că vor lucra împreună, pentru a decide ce vor face în pauză, folosind modelul Gândește și alege!
Copiii exersează cum să gândească și să aleagă
Folosind o strategie creativă de grupare, împărțiți copiii în perechi. Cereți-le să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Vor numi diferitele activități care pot fi făcute pe terenul de joacă, în timp ce dumneavoastră scrieți aceste opțiuni pe tablă.
Faceți referire la proiectabilul Gândește și alege! Arătați cuvântul „Gândește” și cereți partenerilor să se gândească la opțiuni, spunându-și unul altuia ce le place sau ce nu le place în legătură cu fiecare activitate, pe măsură ce le citiți. Apoi arătați cuvântul „Alege” și spuneți-le să deseneze activitatea care le place cel mai mult, pe steaua de pe pagina Exersare.
După ce au terminat de desenat, folosiți o strategie creativă de grupare pentru a conecta perechile (formând grupuri de patru copii), cu scopul de a împărtăși alegerea lor și de a reflecta asupra procesului de gândire și alegere.
Rezumați lecția, spunându-le copiilor că acum au o ustensilă folositoare pentru luarea deciziilor și anume modelul Gândește și alege!
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Lecţia 3 77

