Page 78 - Demo
P. 78

 Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 71
Reflecție
Care sunt cei doi pași în a lua o decizie?
Ce crezi că se întâmplă dacă alegi înainte de a gândi?
ÎNTREBAȚI: Cum v-a ajutat modelul Gândește și alege! să luați o decizie? Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Cum poți împărtăși acest model cu alții?
Resurse de aplicare:
Lecția 3 71
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
În timpul săptămânii, invitați copiii să învețe un cântec pe melodia „Where is Thumbkin?” Cereți-le copiilor să menționeze opțiuni sigure după fiecare vers.
Iau decizii! Iau decizii! Chibzuit, chibzuit.
Iau decizii bune!
Iau decizii bune!
Poți și tu! Poți și tu!
Invitați copiii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Evaluați dacă elevii au înțeles în folosirea modelului Gândește și alege!, ascultând cum i-a ajutat folosirea lui să ia o decizie în legătură cu activitatea aleasă pentru pauză.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați paginile de Reflecție din Jurnalul elevului, pentru a determina cum vor folosi copiii versurile Gândește și alege! și cum vor împărtăși cu alții modelul. De asemenea, observați cum au creat copiii versuri proprii pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului și dacă au identificat procesul de luare a deciziilor sigure și folositoare.
Jurnalul elevului, pagina 72 Aplicare În timpul săpătămânii, cântă următorul cântec pe
melodia “Where is Thumbkin?”
Iau decizii. Iau decizii. Chibzuit, chibzuit. Iau decizii bune.
Iau decizii bune.
Poți și tu. Poți și tu.
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre cum să gândești și să alegi.
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Numește o decizie folositoare pe care ai luat-o folosind modelul Gândește și Alege.
72 Capitolul 4
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
! CONSOLIDARE Lucreazã împreunã cu alţii!
ETAPA DE EXERSARE. Arătați-le copiilor meniul prânzului din această zi. Explicați că toate opțiunile au fost selectate de adulți de încredere, așa că este drept să spunem că toți sunt în siguranță. Cereți copiilor să lucreze în grupuri mici, pentru a alege un meniu sănătos.
Deseneazã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să motiveze în grupuri mici de ce au ales fiecare fel de mâncare la prânz. Cereți-le copiilor să deseneze farfuria lor și să explice alegerile făcute și cum au folosit modelul Gândește și alege! pentru a lua decizii.
Creeazã un tabel! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Încurajați copiii să se gândească la alegerile sănătoase din viața lor. Cereți-le să creeze o diagramă cu alegeri sănătoase, care să conțină trei părți egale. În prima parte cereți-le să scrie „Corp sănătos”, în a doua parte să scrie „Minte sănătoasă” iar în a treia parte să scrie „Inimă sănătoasă”. Cereți copiilor să se gândească la decizii folositoare pe care le pot lua pentru a-și menține corpul, mintea și inima sănătoase.
Explicã tabelul!
ETAPADEAPLICARE. Invitațicopiiisădesenezeimaginicaresăconținăidei scurte pentru a completa tabelul. Cereți copiilor să găsească o idee scurtă sau o întrebare, care să le amintească să ia decizii corecte.
78 Capitolul 4
Ce? Și ce dacă? Și acum?
Care sunt cei doi pași în a lua o decizie?
Ce crezi că se întâmplă dacă alegi înainte de a gândi? Cum poţi împărtăși acest model cu alţii?























































   76   77   78   79   80